Hej på er!
Har skaffat mej en MM700 -97 som jag inte blir klok på.
Symptom:
Den svarar inte på gasen på lågregistret, trycker jag fullt så bööar den och när den är kall så får man riktigt lura upp den i varv, är man för häftig på gasen då så smäller den ur avgasröret.
Chokar jag så svarar den direkt varm som kall men går illa naturligtvis.
När den är varm så är det lättare att få upp den i varv och den misständer/smäller inget men man får pumpgasa lite. Över ca 5-6000 varv så går den som en klocka.
Har rengjort förgasarna 2 ggr.
provat att koppla ur T.o.r.s.
Sprayat startgas runt insugsgummina.
Tankat färsk soppa.
Nya tändstift och tändhattar.
Provade med blandskruvarna 2 varv ut men ingen skillnad på lågregistret och den gick blöddrigt vid fullgas (Hoppas att det är pga blandskruven iaf för jag har inte provkört nå sen jag skruvade tillbaks dom)
Förgasarna har följande setup:
MJ: 142.5-141.3-141.3 PJ: 45
Nålarna är i läge 3 med sånt där vitt plastclips under (Utgår iaf från att alla nålar står så då det va så pillrigt å komma åt dom så kollade jag bara en, annars borde den gå som skit i hela registret om nålarna står olika?)
Blandningsskruvarna står 1½ varv ut.
Kollade stiften och som är helt svarta, detta efter att jag startat den kall och kört 10m till garaget iofs men dom gamla stiften såg lika ut.
Typ så tycker jag dom ser ut:
Så.. Vem vågar sej på en gissning? :ciao:
Har skaffat mej en MM700 -97 som jag inte blir klok på.
Symptom:
Den svarar inte på gasen på lågregistret, trycker jag fullt så bööar den och när den är kall så får man riktigt lura upp den i varv, är man för häftig på gasen då så smäller den ur avgasröret.
Chokar jag så svarar den direkt varm som kall men går illa naturligtvis.
När den är varm så är det lättare att få upp den i varv och den misständer/smäller inget men man får pumpgasa lite. Över ca 5-6000 varv så går den som en klocka.
Har rengjort förgasarna 2 ggr.
provat att koppla ur T.o.r.s.
Sprayat startgas runt insugsgummina.
Tankat färsk soppa.
Nya tändstift och tändhattar.
Provade med blandskruvarna 2 varv ut men ingen skillnad på lågregistret och den gick blöddrigt vid fullgas (Hoppas att det är pga blandskruven iaf för jag har inte provkört nå sen jag skruvade tillbaks dom)
Förgasarna har följande setup:
MJ: 142.5-141.3-141.3 PJ: 45
Nålarna är i läge 3 med sånt där vitt plastclips under (Utgår iaf från att alla nålar står så då det va så pillrigt å komma åt dom så kollade jag bara en, annars borde den gå som skit i hela registret om nålarna står olika?)
Blandningsskruvarna står 1½ varv ut.
Kollade stiften och som är helt svarta, detta efter att jag startat den kall och kört 10m till garaget iofs men dom gamla stiften såg lika ut.
Typ så tycker jag dom ser ut:
Så.. Vem vågar sej på en gissning? :ciao:
Last edited: