Tja ja och farsan var ut som spåra nyss och märker att min skoter rycker otroligt mycket. Känns som det är nått som hugger i hela tiden när det går långsamt dock försvinner det nr det går typ 20. Skulle tro att det är mattan men vet ej.
Midja på remmen det var nått nytt hur ser man det.?Du har väl inte fått midja på remmen?
då ska det göras tänkte även fråga var jag kan ta ström ifrån till ett helljus relä då ja inte har batteri skall montera två små helljusförmodligen ser du inte det men då har du alltså bränt remmen. jag såg aldrig min iafl. men testa byta rem, slutar det rycka då så var den gamla bränd
ok tack får prova detDra remmen uppåt så variatorn delar sig dåcär de bara att lyfta av remmen, du kan få skjuta på skotern lite å för att rulla av remmen
ja satt den mellan skivorna för att minska spänningen på remmen så den blev slappNej inga mejslar i variatorn tok-fan! ja vet inte hur man egentligen ska dela sekundären på finlandia men på dom flesta skotrar brukar de funka att dra i remmen för att den ska dela sig. Och du behöver inte stå i skotern å trampa i buken...
farsan är total ointresserad av motor fordon och nej har har inte skoter vad fick du det ifrån?Din farsa har ju skoter har han aldrig skruvat eller bytt en rem under sina år???
gilla knappenVars är mina popcorn:-D?
Nog för att 503 är en trevlig motor, men 100blås? höhö.gilla knappen
När du sätter dit den nya så tänk på att den ska ligga längst ut i sekundären annars måste du gasa ganska hårt för att få tag i remmen och då kan du bränna den på nytt/ skena iväg i 100blås. Se till att göra rent skivorna och rem så att det inte är nått den kan halka på eller nötas på.
Ingen ide att bara försöka trycka sekundärskivan rakt in, så stark är inte jag iaf...