Isklumpen i tunneln på Nytron..

Einnor

Medlem
31 dec 2011
14
0
1
Gällivare
Hur eller vad ska man göra åt isklumpem som alltid bildas längst bak i tunneln på Nytron,den kan ju väga en jäkla massa kilon där i onödan,å är väl inte så häftigt att den följer med mattan runt när den släpper..
Funkar det kanske å spraya nån typ av silicon smörja dit,så det inte fastnar,eller?nån som provat nått?eller är det som jag,en knytnäve på ovansidan av tunneln ibland?

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Jag har provat lite teflonspray osv utan nått beständigt bra resultat, och precis som du säger låter/känns det inte mysigt när den lossnar.

thebear

Medlem
13 dec 2008
40
0
1
Mitt i naturen
Jag brukar titta om det har fastnat vid varje stopp och eventuellt banka loss för hand. Är riktigt nyfiken på den där plåtbiten? Funkar det med turbo?

Backman

Välkänd medlem
29 feb 2008
380
0
16
Haparanda
inte tänkt på den förrän här på lördag när jag gasade upp lite i fart på hårt packad led och den lossnade. Kändes fan som att hela boggien rasade.

otroligt att kylarn håller när en sån där klump kommer i fart:p

thebear

Medlem
13 dec 2008
40
0
1
Mitt i naturen
inte tänkt på den förrän här på lördag när jag gasade upp lite i fart på hårt packad led och den lossnade. Kändes fan som att hela boggien rasade.

otroligt att kylarn håller när en sån där klump kommer i fart:p
Fick en rejäl klump i halsen första gången när jag var med om att det lossnade :p