Test av den men med tillägget PRO.Nån som provat Stealth HD210?
http://www.sledtrax.se/articles/1617/members/2016-10-23_09_stealth/index.shtml
Test av den men med tillägget PRO.Nån som provat Stealth HD210?
Jag kör med 2 olika dr zipe. Jag började med Healer V vilka är ganska stora. Det funkar och ska väl dessutom funka om man har glasögon också. Dock var jag inte nöjd med linsen till dessa då den oftast var för mörk och då råkade jag hitta ett par mistress IV som jag tycker passar ännu bättre. Hjälme är storlek Large. Det passar sämre mot sambon hjälm som är storlek Medium för den har ett mindre skal. Hon har Dr Zipe Pimp men jag tycker inte dessa är så bra alls.Tjena Jag har en Stealth carbon mx storlek medium. Har problem med att hitta googels till den. Vilken storlek har du på hjälmen? För de är annat skal mellan medium och large. Vilka Dr zipe kör du med? Mvh Rickard
Tyckte D-ring var fippligt i början, men efter ett tag lär man sig.Står man ut med D-ring? Det kanske går att byta...det känns som en dålig kombo att stå å fippla med remmen i minusgrader...
Ingen aning, man måste nog testa gogglesarna mot den tänkta hjälmen. Annars tror jag att den typen är bra så man slipper en kant mellan glas och båge som det fastnar snö mot.Tack för svar eing9911!!
Står man ut med D-ring? Det kanske går att byta...det känns som en dålig kombo att stå å fippla med remmen i minusgrader... Annars gillar jag hjälmen och framförallt priset, 1500:- på engelska ebay inkl frakt.
Glasögonen så har jag nog tänkt mig Dr Zipe Savage, kan det funka storleksmässigt? Det blir nog en klar lins till dom också.
Jag har alltid dragit ur bandet helt.Har sett vissa som trär ur bandet helt ur D-ringarna varje gång de ska av och på med hjälmen och då förstår jag att de upplevs väldigt fippligt, men släppper man bara på bandet och sedan drar åt som det är tänkt tycker jag de är minst lika smidig som ett spänne och det går lika fort
Har du inte väldigt stor näsa eller ne hjälm där man inte tänkt till och gjort bandet kort så är det absolut inga problem.Jag har alltid dragit ur bandet helt.
Menar du att man ska låta bandet sitta kvar, och sedan trä hakbandet framför hakan och näsan när man tar av och på hjälmen?
Men drar du ut den ända tills det tar stopp i knappen då?Testat att ta av hjälmen med spännremmen kvar i D-ringarna.
Tyckte inte det funkade nåt bra.
Jäkligt tight när remmen ska förbi näsan och hakan.
Så kommer fortsätta att ta ur remmen från D-ringarna.