gopro 3

J

Jona$

vilka inställnigar bör man köra på i gopro 3 black

protune?
upplösning,fps?

nåt mer?
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
bra tråd! undrar samma sak, brukar köra 1080-60 protune on, vid klättring så tar jag 920-x :)
 

FreeriderRossi92

Välkänd medlem
24 maj 2010
410
0
16
32
Sandviken/Torsby
Är du inte intresserad av att redigera allt för mycket så kör Protune på Off.
Protune är som att fota vanliga bilder i RAW istället för JPG. Du får ut all information i bilden som kameran klarar, och kan göra mycket mer med den i efterredigeringen.
Så är du som dom flesta som bara filmar för att det kan vara kul att kolla på i efterhand och kanske slänger ihop någon snabb edit någon gång så har du ingen direkt användning av Protune.
Rätta mig någon om jag har fel.
 
J

Jona$

well har redan problem med denna även, laddade upp kameran,extra batteri och wifi-kontrollen.
uppdaterade allt.
började spela in och 3h senare så kollar jag displayen och tidsangivelsen i nedre vänstra hörnet står 00:00 och som jag minns det stog det iaf i 2:n för tid kvar på kortet.

den spelade in i ca 3h i 720 60 och såg själv den räknade ner tiden, vart brydd och tryckte shutter knappen varpå kameran hängde sig och försökte jag starta den så nepp.

Koppla in kabel till kameran och den hänger sig då vid kamera-ikonen, tog ur batteriet,satt i igen och koppla in laddaren igen, denna gång till min iphone väggladare för snabbare ladd.

Imorse när jag vakna så lyser den röda fram ännu, men det är allt, kopplar in den till datorn och då har den tydligen inte laddat ett skit iaf så kan inte flasha kortet, har nu tagit ur kortet och startat kameran medans kabeln i och då ser jag på displayen den laddar, får se om man får ordning på det.. men wtf...

1.fortsatte spela in trots att tiden i vänstra hörnet gått ut. 3h22min
2. fanns inte allt inspelat i minnet trots att allt var gjort i en slinga och displayen visade 3h30min när jag tryckte på shutter och den frös till.
3.starta upp kameran och den hänger sig på kameraläge
4.legat på laddning hela natten men lyser ändå fram lampan efter ca 8h, kopplas in i dator och nollar enligt gopro och får igång den att starta och ser då den börjar ladda i displayen att den inte laddat ett skit.


JÄVLA DYNGA
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
well har redan problem med denna även, laddade upp kameran,extra batteri och wifi-kontrollen.
uppdaterade allt.
började spela in och 3h senare så kollar jag displayen och tidsangivelsen i nedre vänstra hörnet står 00:00 och som jag minns det stog det iaf i 2:n för tid kvar på kortet.

den spelade in i ca 3h i 720 60 och såg själv den räknade ner tiden, vart brydd och tryckte shutter knappen varpå kameran hängde sig och försökte jag starta den så nepp.

Koppla in kabel till kameran och den hänger sig då vid kamera-ikonen, tog ur batteriet,satt i igen och koppla in laddaren igen, denna gång till min iphone väggladare för snabbare ladd.

Imorse när jag vakna så lyser den röda fram ännu, men det är allt, kopplar in den till datorn och då har den tydligen inte laddat ett skit iaf så kan inte flasha kortet, har nu tagit ur kortet och startat kameran medans kabeln i och då ser jag på displayen den laddar, får se om man får ordning på det.. men wtf...

1.fortsatte spela in trots att tiden i vänstra hörnet gått ut. 3h22min
2. fanns inte allt inspelat i minnet trots att allt var gjort i en slinga och displayen visade 3h30min när jag tryckte på shutter och den frös till.
3.starta upp kameran och den hänger sig på kameraläge
4.legat på laddning hela natten men lyser ändå fram lampan efter ca 8h, kopplas in i dator och nollar enligt gopro och får igång den att starta och ser då den börjar ladda i displayen att den inte laddat ett skit.


JÄVLA DYNGA
duu då är vi två, har haft en hel del problem med min med sen jag köpte battery bacpac, min kan oxå ladda hela tiden och gorma, måste ta isär batteriet från kameran och ladda dom separat, och med kamerans läge på "on" för att den ska ladda, laddar jag båda tillsammans blir de någon kortslutning att jag måste ta ut batteriet ur kameran o sätta in igen för att starta. angående minnet, testa formatera om det helt och hållet och installera updates igen, det funkade för mig i alla fall
 
J

Jona$

Har formaterat minet och installerat uppdateringen igen, kameran hänger sig fortfarande, eller rättare sagt den slutar att spela in men tiden i displayen tickar på.
 
J

Jona$

Prata nyss med Iceman som är leverantör åt gopro om felet och han nämde direkt batteriet som varit ett problem redan sen start , men har fastnat i tullen då Sveriges tull såklart ska fundera å peta.

Kort sakt har Gopro varit allt annat än sammarbetsvillig men den svenska leverantören och gett nått utskick trots att folk i USA nämnt detta problem sedan 2 mån, batterierna räknas dock komma nästa vecka så jag kommer vänta tills dess.

Men det suger rejält att testa köpa en till av deras flaggskepp bara för att upptäcka ännu fler problem.

Så nu har man en Hd2 motosport som inte klarar ens 40min skoterkörning men 2.5h ståendes på bron i samma ljus å temp.
Och en splitterny hd3 black.

Så om jag rekomenderar Hero? Hell NO, hoppas nån släpper nåt som kör skiten ur dom snart, för jag är less!
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
härligt att det kommer nya batterier, har inte ens orkat engagera mig i det där, bara förjävligt att dyra prylar inte ens funkar..
 
J

Jona$

sprid ordet då, för många trot gopro är produkten som bara går å går.
 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
Fick skicka in min Hero3 black Edit. för att jag inte fick ut något ljud när jag spelade inte! bra bild men inge ljud! jag hoppas ja får tillbaka den snart! För det är nu jag vill ha den då de är lite puder !!!!!!

Kan bara hålla med! Skit saker!
 
J

Jona$

Ang det davajn så koppla in den i datorn,formatera minnet och lägg sedan in dom nya updateringarna. när du sedan kopplar bort kameran och startar den så kommer den installera om.

här är vad jag spritt runt på nätet ang min hero 3 black och hero 2:

So have numerous problem withm my hero black 3

1.hangs at startup,charging sometimes.
2.records on display, shows both elapsed time and time left on memory but in real life the came can have already stoped recording, and as soon you press shutter button it hangs and you need to take out battery, this happens all the time.
3.Battery time is real low, can hold like 1hr 720/60 inside the house"have heard of a new battery comming"
4.should it really just rec 3hr22m in 720/60? my hero 2 with same settings makes like 4hr30m. this is with both the 32gb sandisk class 10 card, difference is there size.
5.When adding my bacpac to hero 3, the backlight goes on a rampage and blinks like a strobe, dont seem right.

6.alot of other small things happens, but wtf is this for crap? have problems with my hero 2 as well, when using it outside sledding with a bacpac, it only lasts like max 40min then the batteries are dead, if i just sat it out on the same temp and light setting it pulls of 2hr30min.
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
hur beter sig era Wifi dosor vid laddning?
Då jag kopplar in min i väggen så ser man batteriidikatorn börjar ladda.
Men sen efter ett tag så vissas en trappande Wifi symbol?
Trycker jag då på den så söker den ju kamera som vanligt.
Blev lite brydd då jag hade laddat det en hel kväll men när jag skulle använda den så var batteriet tomt!?
 

goliath

Välkänd medlem
10 dec 2009
362
0
16
Uppsala
hur beter sig era Wifi dosor vid laddning?
Då jag kopplar in min i väggen så ser man batteriidikatorn börjar ladda.
Men sen efter ett tag så vissas en trappande Wifi symbol?
Trycker jag då på den så söker den ju kamera som vanligt.
Blev lite brydd då jag hade laddat det en hel kväll men när jag skulle använda den så var batteriet tomt!?
så vart det för mig också när jag skulle använda min för första gången.. astråkigt!
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jag hittar då ingenstans att det kommer nya batterier?
Vore trevligt att läsa om då det verkligen är ett problem.

Prata nyss med Iceman som är leverantör åt gopro om felet och han nämde direkt batteriet som varit ett problem redan sen start , men har fastnat i tullen då Sveriges tull såklart ska fundera å peta.

Kort sakt har Gopro varit allt annat än sammarbetsvillig men den svenska leverantören och gett nått utskick trots att folk i USA nämnt detta problem sedan 2 mån, batterierna räknas dock komma nästa vecka så jag kommer vänta tills dess.

Men det suger rejält att testa köpa en till av deras flaggskepp bara för att upptäcka ännu fler problem.

Så nu har man en Hd2 motosport som inte klarar ens 40min skoterkörning men 2.5h ståendes på bron i samma ljus å temp.
Och en splitterny hd3 black.

Så om jag rekomenderar Hero? Hell NO, hoppas nån släpper nåt som kör skiten ur dom snart, för jag är less!
 
J

Jona$

Ringde för att reklamera 2 gopro, inget nytt om batterierna. har siffrorna 301 på slutet.