Tjena! Ha åkt på ett total haveri på min Ski-doo MXZ 440/800-07 med 03ans 800 H.O motor. De är dessutom portade cylindrar på den och vill gärna ha kvar portningen. motorn ha inte ens gått 80mil sedan den blev hel renoverad med nya lager och balanserad vev, borrade oljekanaler, nya packningar och packboxar, portade cylindrar, bytte även packboxen på PTO för 5 mil sedan efter remsprängning. sitter ingen oljepump på den då de sitter behållare istället till veven.
Är så att ena rave porten ha de gått en bit ur som ha repat en 1mm repa i cylindern, slagit sönder och repat sönder kolven och knackat sönder toppens ena förbränningsrum. SKa lägga upp bilder på de.
Vad ska man kunna göra åt saken? Byta cylinder till en begagnad och porta om båda två? Skicka in och se om de går att borra upp båda cylindrarna och köra med överdimensions kolvar och porta om dom?
Hur ska man göra med toppen? Kan de gå att fräsa ut den eller ska man byta topp utan att jävlas?
Vilka kolvar skulle man kunna köra med? Ha hört att snopro kolvarna funkar bra, men vågar man sätta i de då motorn ska ha kvar den höga prestanda man har?
Hur ska man göra med veven? Tänkte iaf skicka den på balansering och se hur den mår efter detta. Kan den ha tagit mkt skada?
hur ska man kunna borra upp en oljekanal till MAG lagret så hela veven är oljesmörjd?
Vet ni några som är bra och billiga att ha att göra med vid en sån här händelse? Vet av Tords motorservice iaf. Vet ni vart man kan beställa grejor till motorn från förutom 24mx?
Bilder nedan
Är så att ena rave porten ha de gått en bit ur som ha repat en 1mm repa i cylindern, slagit sönder och repat sönder kolven och knackat sönder toppens ena förbränningsrum. SKa lägga upp bilder på de.
Vad ska man kunna göra åt saken? Byta cylinder till en begagnad och porta om båda två? Skicka in och se om de går att borra upp båda cylindrarna och köra med överdimensions kolvar och porta om dom?
Hur ska man göra med toppen? Kan de gå att fräsa ut den eller ska man byta topp utan att jävlas?
Vilka kolvar skulle man kunna köra med? Ha hört att snopro kolvarna funkar bra, men vågar man sätta i de då motorn ska ha kvar den höga prestanda man har?
Hur ska man göra med veven? Tänkte iaf skicka den på balansering och se hur den mår efter detta. Kan den ha tagit mkt skada?
hur ska man kunna borra upp en oljekanal till MAG lagret så hela veven är oljesmörjd?
Vet ni några som är bra och billiga att ha att göra med vid en sån här händelse? Vet av Tords motorservice iaf. Vet ni vart man kan beställa grejor till motorn från förutom 24mx?
Bilder nedan