Har du kört en Nytro? Kan ju vara så att du är mycket van vid en viss typ av styrning och bara provat. Styrningen är inget jag tänker på, men jag förstår om man är van vid något annat.Skulle valt apex alla dagar i veckan. Skönare påkalla sätt och vis. Stadigare konstruktion. Tittar man på dessa så är det knappast vikten som skall avgöra. Dessutom tror jag Nytron styrning är konstruerad av en blind apa då styret går vrida i alla tänkbara riktningar förutom höger/vänster som en traditionell skoter.
Ok, då har du mer rätt än mig att uttala dig. Men med så pass många maskiner sålda som nytro och större delen gör ingenting åt styrningen utom att bytta bussningar för det är ju en sjukt svag punkt. Vet ju på rak arm flera bekanta som aldrig ens funderat på det. Men smaken är som baken och jag respekterar att man tycker olika.Jag har jobbat på yamhacenter i 2 år... Så lite Nytron har jag nog kört... Tillräckligt för att säga att Nytron styrning inte är bra. Apexen är en finare maskin på alla sätt och vis.
nja, lite turbo kan det ev bli. Inget ska ske just nu, utan är mera en koll för vad som kan komma i framtiden..Funderar du på en turbo eller en org maskin? Jag kör ju Xtx så jag kan inte uttala mig.
Det är inte den bästa skotern om man bara vill köra Burandt-körning. Typ skråköra bland tallar i 85 graders lutning.Jag har inte kört en Apex Mtx men Nytro Mtx är förvånansvärt lättkörd och rolig på myrar och andra öppna och plana fält.
Gäller de oxå 12-13' ??Jag har kört flera Nytro och Oft relocator är ett måste. Det blir inte bra men det blir bättre..
Med annan framvagn blir Nytron en helt annan skoter. Ingen Burandt-RMK men betydligt bättre än original Nyton.Det är inte den bästa skotern om man bara vill köra Burandt-körning. Typ skråköra bland tallar i 85 graders lutning.
Det tror jag absolut.Med annan framvagn blir Nytron en helt annan skoter. Ingen Burandt-RMK men betydligt bättre än original Nyton.
Har du aldrig provat en Nytro? Det tar ett tag innan man vänjer sig vid den enorma kraften och hittar rätt körstil. Har sagt det förr. Det tar en säsong att lära sig en turbo nytro och ytterligare en säsong till du kan nyttja alla hästarDet är så förvånande att jag får så många olika svar i denna fråga.
För min körning är just bland tallar, skrååkning + lite donuts mm.
Den får inte kännas för klumpig inne i skogen..