174"... vilka åker det?

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Ja, av ren nyfikenhet är ut sugen att veta om det är någon här som kör med en sådan matta?

Enligt mig är 153/155" det längsta som är rimligt/nödvändigt här i Sverige.

Men ändå, folk åker längre maskiner. Men är det någon som åker 174"? Och vad är isåfall poängen? Förutom det uppenbara (liten kuk)

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.618
99
48
Örnsköldsvik
Skulle tro att de flesta som åker 174" gör det av en enda anledning. För att dom kan =)

Ungefär samma annledning som folk köper en hummer. Opraktisk, stor och allmänt värdelösa. Men folk kan, så då gör dom det.

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
29
Dvärsätt
Ja, av ren nyfikenhet är ut sugen att veta om det är någon här som kör med en sådan matta?

Enligt mig är 153/155" det längsta som är rimligt/nödvändigt här i Sverige.

Men ändå, folk åker längre maskiner. Men är det någon som åker 174"? Och vad är isåfall poängen? Förutom det uppenbara (liten kuk)
Du kör väl en lagomt moddad 174" själv? Eller minns jag helt fel?

Last edited:

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Nej jag kör 153" på m800an.
däremot så föll det på en 174" på King caten igår.

Stod och tittade på den från sidan och den blev ju sjukt lång. Då funderade jag lite på vad poängen ska tänkas vara.

Notera att jag inte köpt den utan den följde med i en affär jag gjorde i sommars, och kingens matta hade börjat spricka isär såpå den vägen är det.

Men kan ändå inte se poängen med den...

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Haha ;-P

Hade väll inte kköpt en så lång matta själv, men då 162an var dålig och denna fanns till hands så blev det så.

Men kan inte förstå varför första ägaren köpte denna matta från första början.

Och nej, lider inte av att den är liten. Kompenserar det med snabbhet samt luktar den stor ;)

Gillarsnö

Välkänd medlem
27 jan 2010
578
1
16
Hudiksvall
Ha ha ha!!! Hur är de att köra med 174"då, omöjligt att köra fast eller? Kan tänka mig att det är som en riktig parkbänk att köra led men:)

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Det var ju väldigt poppis med 3" kammar och 174" hos det stora grabbarna i Revelstoke BC men som jag förstår det så har många gått ner från 3" till 2,5" kammar då det transporterar snön bättre i tunneln.

Men visst.. det kanske finns ett par ställen här och där i Sverige när man faktiskt skulle ha nytta av den typen av maskiner.

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Det var ju väldigt poppis med 3" kammar och 174" hos det stora grabbarna i Revelstoke BC men som jag förstår det så har många gått ner från 3" till 2,5" kammar då det transporterar snön bättre i tunneln.

Men visst.. det kanske finns ett par ställen här och där i Sverige när man faktiskt skulle ha nytta av den typen av maskiner.
Var? Backtävling?

skickat via tapatalk från S3an