GoPro 3 - iSaw Ace - Sony Action Cam?

ockelbotoken

Välkänd medlem
18 maj 2012
438
0
16
Någon som testat kamerorna? Rätt sugen på att köpa en hjälmkamera men vet inte vilken. Tycker att det ser lite ''platt'' ut eller är det bara jag?. Fungerar de till att filma som vanligt alltså inte ha den på hjälmen? Tänkte att man kan ha lite blandat material. Blir det bra färger? Kvalitets ljud? Bra vinkel? osv... iSaw och Sonys är ju billigare än GoPro så.

Säg vilken du skulle välja och motivera gärna!
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
GoPro 3 (black edition) är bäst, och självklart också dyrast.

Grejen med dessa kameror är att du inte kan styra, ISO , fokus, slutare och bländare själv, vilket gör dom rätt dåliga som vanliga filmkameror. Jag som arbetar som fotograf och även filmar väldigt mycket vill väldigt väldigt gärna kunna styra t.e.x mitt skärpedjup, och det går inte med hjälmkamerorna. Självklart så KAN du filma med kameran på stativ eller i handen och få till en del bra klipp, men fisheye är inte heller optimalt för vanlig filmning.

Varför skulle jag välja GoPro 3, ptja, jag är prylb(ö)g och den är bäst helt enkelt. Jag älskar att kunna filma när det börjar bli mörkt utan att behöva bry mig om brus. Sen har den även flest lägen att filma i, grym skärpa och ljudkvalitén är helt okej för en hjälmkamera.

Men annars kan du ju köpa Sony's lite billigare kamera (som inte alls är dålig) och en billigare videokamera? :) Isaw kan jag inte uttala mig om, har inte provat den, bara sett material på nätet.
 

ockelbotoken

Välkänd medlem
18 maj 2012
438
0
16