Efter att ha tillbringat en hel höst i garaget och byggt om en REV till bergsget var det nu dags att få till det sista. Körde tidigare med förlängningar modell längre och har nu köpt mig en AC proclimb boggie tillsammans med en Powerclaw matta. Allt började med suget efter en skoter växte inom mig efter att ifjol satt ihop en Johnsson Skee Horse från 1968 med yamaha 440ss motor och boggie från phazer tillsammans med en 345 matta. Trevlig vinter och många härliga minnen gjorde att suget efter en kustom byggd bergsklättrare vart för stort. Köpte mig en REV utan motor och började med att få in en portad Rotax 670. Allt funkade kanon och dom 153" jag byggt om den till kändes näst intill perfekt, utom mattan som drev alldeles för dåligt. Mattan i fråga är en Camoplast Maverick från Nytro och efter att ha klippt den och vänt rotationen på den vart den bättre men inte tillräckligt bra. Så denna vecka påbörjade jag monteringen av en AC proclimb boggie och tillhörande powerclaw matta. Nu hoppas jag den tar mig till nya höjder. :hahaha:
Gamla boggien med låånnnga förlängningarna
Nya AC proclimb boggien med röda saxar
Gamla boggien med låånnnga förlängningarna
Nya AC proclimb boggien med röda saxar