PAR-topp med 95 oktan? på pro-ride

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
nån som kör med par topp o kör med 95 oktan till pro-ride? funkar det eller börjar skotern spika? tänkte pågrund av att det är dåligt med 98 oktan här i närheten :/

mbuffalo

Välkänd medlem
21 sept 2008
188
1
18
Jag vet inte. Det är väl rätt många som backtrimmar. Byter topp, drevar om och varatorkittar samtidigt och sedan inte vet vad som gav något och vad som inte.

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Lite märkligt, har aldrig hört talas om det tidigare.
Jag har en liggandes som jag inte haft tid att montera, ska försöka komma ihåg att ta med den till Jorm imorgon och byta där, då kan jag jämföra under någorlunda lika förhållanden-men alla jag pratat med tidigare har hävdat att dom antingen legat kvar på 11-68 eller fått bytt från 11-66 till 11-68.

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Ja det låter ju som ett "toppen" köp...
Känns ju konstigt om man skulle måsta vikta ner med den toppen.
Är själv sugen och allt jag läst ha bara varit positivt.
Min -12 drar 11-68 utan problem. Skulle jag köpa topp så skulle jag tveklöst ha i åtanke att byte variatorgrejer.

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Lite märkligt, har aldrig hört talas om det tidigare.
Jag har en liggandes som jag inte haft tid att montera, ska försöka komma ihåg att ta med den till Jorm imorgon och byta där, då kan jag jämföra under någorlunda lika förhållanden-men alla jag pratat med tidigare har hävdat att dom antingen legat kvar på 11-68 eller fått bytt från 11-66 till 11-68.
mycket nyfiken på resultatet sen :)