Lynx 2014

mr.summit

Välkänd medlem
12 jun 2009
210
0
18
Malung
Undra hur det blir med FOTSTEGEN? Enligt hemsidan och bilderna så är det gamla fotstegen!?! Någon som vet vilka det blir?
Tack och lov så ändrade de på fotstegen på BD från de tidiga prototyp maskinerna som många bilder är från. Fotstegen ser väldigt lika ut som summitens fotsteg, om man tittar på bilderna som finns från Piteå.
 

ward

Välkänd medlem
20 feb 2012
538
1
18
Piteå
På dom maskiner dom har i Kåbdalis så är det snarlika som på XM fast i själva forholken så är det två? Stora hål plus att dom är lite nersänkta... kan ta bild i mrgn om dom har kvar dom...

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
Tror det är en "bugg" just nu på sidan. Tror det är meningen att man bara ska få välja färg sen utan att det ska kosta extra. För det stod nämligen - 4.700 med röd text för mig när jag provade, bara att det plussades på priset ändå. Ska låta det vara osagt men vore ytterst konstigt annars att man skulle betala 4.700 för samma par skidor i annan färg.
 

JackLynx

Välkänd medlem
11 mar 2013
252
0
16
Lövånger
Dom ser riktigt grymma ut tycker jag. Härlig design som verkligen ser modernare ut. Känns lite som att dom tar till vara på Revo-chassiets maskulina intryck.
Men jag har tre funderingar som troligen ingen här kan svara på men iaf:

Det första är handtagsskydden, vitsvarta? Antar att bara är på förserien och att dom är rödsvarta när dom sen levereras.

Det andra är dom där konstiga (aluminium?) grejorna vid fotholkarna? Dom är väl för att få grymt grepp vid extrem ledkörning. Men blir dom inte riktigt iväg vid minsta lilla friåkning? Själv funderar jag på en RE 600 e-tec och då lär dom få EN chans att visa sig bra, annars ryker dom.

Sista är dekalen längst bak på tunneln? Nån svart snirkel som inte ser ut nån pil (som på 12ans modell). Men det kanske är nån känd crossbana (à la nurburgring).

Hur som helst riktigt grym lineup, och dessutom bra priser på dom lite "sämre" varianterna, typ Boondocker 600 3700!
 

Gramsen

Aktiv medlem
25 feb 2013
92
1
8
Ovanåker
Hej!
Har en fråga ang. Val av spårvidd? Det står kyb stötdämpare ,men vilken ( det står inte 36 r) är fox tillvalet bra Lr dåligt. Ska man välja smalar spårvidd Lr ej, 3700 Lr 3900 tacksam med olika synvinklar på dessa frågor. Har besluts ångest vilken man ska beställa.
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
ska du ha en utpräglad lössnö maskin så ska du ha SMAL framvagn,
och fox float nya för 7000 spänn är riktigt prisvärt, float dämparna är riktigt bra. Många som åker dom, och arctic kör ju med dom på nästan alla maskiner.
Chris burant byter ju alltid ut sina dämpare mot float!
 

jockmus

Välkänd medlem
6 dec 2012
290
1
16
Kiruna
Stort steg framåt att man får välja lite (detta är nog bara början) vad man vill ha för grejer. Eloge till Lynx.