Lynx 2014

ward

Välkänd medlem
20 feb 2012
538
1
18
Piteå
Är det inte så att du kan flytta fram/bak styrstången? Och om så är fallet så är styrstången i det främre läget på 3700:an och i bakre på 3900:an

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Frågan är ju... Vågar man gå från en Pro rmk 800 155" som man moddat med z-broz 36" framvagn å fox floatisar till en BD 3900 med 36" framvagnen å fox floatisarna.

Den ser ju onekligen het ut men är lite rädd då den inte fått någon höjdar recension i dom tidigare testerna samt är det ju ~45kg mer torrvikt jämfört mot pron...
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.477
384
83
Malå/Adak
Varför har 3700:an bättre vinkel på styrstången än 3900:an?:unsure:
Så var det redan i år, 3900an hade stången i bakre läget men 3700an hade den i främdre. På årets 3900 gick den däremot flytta och det gjorde jag direkt. Om den går flytta på -14 vet jag inte, beror på vilken pyramid som sitter monterad.
 

jockmus

Välkänd medlem
6 dec 2012
290
1
16
Kiruna
Varför sitter det gamla fotstegen på nya boondockern enligt lynx hemsida? På prototyperna var det ju xm:s fotsteg??
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
Fan det har du ju rätt i . inte har jag sett det. undra om dom har "lånat" ett chassie av broder BRP och gjort en prototyp på 2014 för att visa. bland dom största förbättringarna hade ju vart fotstegen.
Varför sitter det gamla fotstegen på nya boondockern enligt lynx hemsida? På prototyperna var det ju xm:s fotsteg??
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Fan det har du ju rätt i . inte har jag sett det. undra om dom har "lånat" ett chassie av broder BRP och gjort en prototyp på 2014 för att visa. bland dom största förbättringarna hade ju vart fotstegen.
Knappast, dom är ju inte ens lika XM:ns.


Vad jag hört skall alla BD:s komma med dessa fotsteg.
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
Tyckte dom liknade ski-doo fotstegen iallafall. men kanske har fel. hur som helst så vore det bra om det är dessa fotsteg som kommer sitta på dom. och inte dom som är på hemsidan.
 

trooper

Välkänd medlem
28 okt 2009
346
1
18
Tyckte dom liknade ski-doo fotstegen iallafall. men kanske har fel. hur som helst så vore det bra om det är dessa fotsteg som kommer sitta på dom. och inte dom som är på hemsidan.
Det ska vara fel på bilderna på hemsidan, enligt några som varit på visningen så är det dom som liknar summiten som kommer sitta på maskinerna. På alla boondockers ink 600..
 

Hajakz

Välkänd medlem
1 jan 2000
166
1
18
Östersund Sverige
Frågan är ju... Vågar man gå från en Pro rmk 800 155" som man moddat med z-broz 36" framvagn å fox floatisar till en BD 3900 med 36" framvagnen å fox floatisarna.

Den ser ju onekligen het ut men är lite rädd då den inte fått någon höjdar recension i dom tidigare testerna samt är det ju ~45kg mer torrvikt jämfört mot pron...
Jag provkörde en Boondocker 13 förra helgen. Blev inte impad jämfört med min Swb A 13 den var ju så trött. Inget klipp alls tyckte jag. Som gammal Lynx-ägare blev jag besviken men å andra sidan ångrar jag ju inte märkesbytet då.
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Jag provkörde en Boondocker 13 förra helgen. Blev inte impad jämfört med min Swb A 13 den var ju så trött. Inget klipp alls tyckte jag. Som gammal Lynx-ägare blev jag besviken men å andra sidan ångrar jag ju inte märkesbytet då.
Körde du maskinerna jämnsides? Har bara hört några få som testat men de trodde att polarisen gick bäst tills det blev testat.
 

Marcus.N

Medlem
25 jan 2013
12
0
1
Hur kan du veta det?
Maskinerna som var i Piteå var ej färdiga produktion maskiner.
Dom hade med 2st tror jag det va,som hade dom nya fotstegen.
Och det var för att vissa vad som kommer på alla BD:s i slutprodution.
Sen är det lite dåligt att bilderna på hemsidan visar nåt annat.
Troligen så togs dom bilderna före dom bestämde sig.
Allt från en säker källa,som var på visningen i Piteå
Sen kommer det troligvis bättre dämpare på 600:än i de va fjol.
 

Hajakz

Välkänd medlem
1 jan 2000
166
1
18
Östersund Sverige
Körde du maskinerna jämnsides? Har bara hört några få som testat men de trodde att polarisen gick bäst tills det blev testat.
Nä jag klev emellan BD:n min Swb A o Arctic XF800. Gjorde ju inget regelrätt test men alla vi 4:a som körde upplevde Lynxen som klart tröttare, speciellt från början. Sen spelar det eg ingen roll för mig vem som e snabbast vid ett dragrace. Jag kör skoter för att ha roligt o både Poo o Arctic hade klart roligare motorkaraktär.
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Jodå, det stämmer att de känns ganska trötta original. Lite ketchup. Variatorkalibreringens fel enligt många
 

ward

Välkänd medlem
20 feb 2012
538
1
18
Piteå
I venthålen som sitter på höger/vänster sida om huven kommer det att monteras LED-belysning som tänds vid körning med helljus