Lynx 2014

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Det är tydligen möte mellan produktionsledare , och diverse chefer under början av nästa vecka , vet ej hur testerna gått men har fått förfrågan om min kapacitet att hjälpa dom vid en ev goodwillfix .

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Tog bort det tidigare inlägget för jag ville inte starta en forumstorm kring ett ev ickeproblem .

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 

ZIKKO

Välkänd medlem
24 mar 2011
319
2
18
så om man har tur så får jag en uppsättning av dina fotstegsförstärkningar på garanti?
vore inte helt fel :)
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Det är tydligen möte mellan produktionsledare , och diverse chefer under början av nästa vecka , vet ej hur testerna gått men har fått förfrågan om min kapacitet att hjälpa dom vid en ev goodwillfix .
Okej...
Då får vi se då om dom kör goddwill...
Det är ju det bästa man kan göra, erkänna ifall man har problem och försöka lösa det åt kunderna.
Finns ju en annan tillverkare som hade liknande problem för några år sen...
Dom valde en annan lösning, att tiga ihjäl problemen...
 
Last edited:

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Tydligen någon finne som har lyckats knäcka dom vid ledkörning, men som kotte_parva skrev så får vi väl se om det är ett problem eller ej. Om det blir ett problem får vi hoppas att Lynx sköter det snyggt :)
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Då hoppas jag verkligen att det sköts snyggt innan de knäcks.
Ett chassiebyte på garanti tror jag blir svårt. Sen ska skotern dessutom in och regbesiktas och då ska gamla chassiet visas upp om allt ska gå rätt till.
 

ScottMarcus

Välkänd medlem
17 dec 2007
172
0
16
Övik
Då hoppas jag verkligen att det sköts snyggt innan de knäcks.
Ett chassiebyte på garanti tror jag blir svårt. Sen ska skotern dessutom in och regbesiktas och då ska gamla chassiet visas upp om allt ska gå rätt till.
Behövs inget chassiebyte då fotstegen bara är fastnitade i chassiet, kolla i Chris projekttråd så ser du att man kan plocka bort fotstegen utan att såga.
 

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
_OM_ det visar sig vara ett problem så är det inga som helst bekymmer att ev byta ut något skadat i ett BD fotsteg , dom är riktigt smart byggda . I chassiet sitter en profil monterad , från profilen utgår sedan första stycket fotsteg för att sedan mötas med ett till stycke föränn man är vid ytterprofilen.
Jag tror knappt att om du ens med slägga skulle slå rätt igenom fotsteget att chassiet skulle vika sig , finns så bra andra zoner som ger sig först.

Vissa andra märken/modeller har ju vinklat ut själva chassiet för att sedan därifrån utgå med fotsteg , då löper man betydligt högre risk att chassiet ryker när fotstegen får en törn.
 

emiil

Välkänd medlem
18 mar 2010
139
0
16
Ljusdal
någon som kört 3700 600 och kan dela av sig erfarenheter?
funderar på att köpa en sådan nästa vecka och haft en mxz 600 sdi innan. kommer effekten räcka till eller kommer man bli missnöjd? bättre att satsa på en 800?

väldigt tacksam för svar!
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Årets boondocker har en nit i mattunneln som måste nitas om från insidan istället. Den tar i mattan.
Sitter längst fram på tunneln.
 

John Doe

Medlem
19 aug 2013
32
0
1
Min åf ringde idag och ville ha in min maskin direkt, iaf innan jag kör mer. Lämnas in imorgon.