rätta tändstift yamaha vmax?

yamaha480

Välkänd medlem
26 dec 2010
255
0
16
hejsan har en vmax 700 triple. mina tändstift som sitter på heter BR9EYA men när jag var in och handlade nya på okq8 så kollade dom i sin dator att det skulle vara BR9ES, och då undrar jag vad det är som skiljer dessa tändstift??

PowderSpecial1

Semi PRO sledder
16 okt 2005
190
0
0
Boden
B=Gänga 14 mm
R=Resistor
9=Värmetal
E=Gänglängd 19 mm
Y=Mittelektrod med v-snitt
A=Konstruktion (specialdesign)
Sen har dom en självrensande funktion (sot)

Hurricane

Välkänd medlem
11 nov 2011
700
0
16
Västernorrland
B=Gänga 14 mm
R=Resistor
9=Värmetal
E=Gänglängd 19 mm
Y=Mittelektrod med v-snitt
A=Konstruktion (specialdesign)
Sen har dom en självrensande funktion (sot)
Har då alldrig hört talas om ett självrensande tändstift , men du kanske har något insider info ang det , då kan du bli rik ..

Om du kollar länken så har jag tagit ett foto på de två tändstyften , det högra är ett EYA .
Skillnaden är att porslinet i EYA stiftet är mindre i diametern och själva hålet det sitter i djupare .

Därav minskas risken att det sotar igen fortare där i mellan och slår igen som man brukar säga .

Så EYA stiftet är mer motståndskraftigt mot att slå igen och kan rekomenderas om du har problem med sådant på andra stift .

Länk >>>>> http://www.joker-racing.se/Div Info/

Klicka på tändstiften så får du upp större .

yamaha480

Välkänd medlem
26 dec 2010
255
0
16
Har då alldrig hört talas om ett självrensande tändstift , men du kanske har något insider info ang det , då kan du bli rik ..

Om du kollar länken så har jag tagit ett foto på de två tändstyften , det högra är ett EYA .
Skillnaden är att porslinet i EYA stiftet är mindre i diametern och själva hålet det sitter i djupare .

Därav minskas risken att det sotar igen fortare där i mellan och slår igen som man brukar säga .

Så EYA stiftet är mer motståndskraftigt mot att slå igen och kan rekomenderas om du har problem med sådant på andra stift .

Länk >>>>> http://www.joker-racing.se/Div Info/

Klicka på tändstiften så får du upp större .
jaha, så det spela alltså ingen roll vilken man har. dom sotade igen nån gång på EYA men det var därför pumpen var uppställd så mycket. men nu går den bra. har hänt en gång sen dess men då slog den bara igen på ett och började gå på två ett tag men sen så slog den om till 3 igen. tackar så mycket för hjälpen

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.804
850
113
Kramfors
Har man en Skoter eller cross 2takt köper man EYA stiften. Dem håller bet bättre för surgång/släckning och kostar högst 5kr mer.

Dem togs fram pga påtryckning från Yamaha och skidoo på 90 talet. Deras tripplar släckte/släcker lätt stiften men med NGK eya vart det bet bättre.