F7a -04 Slår till senare och viner från primären

jeppone

Medlem
25 feb 2013
10
0
1
Stockholm
Har en f7a som slog till ungefär runt 4500v och har nu flyttats och slirar upp till runt 6000v innan den slår till och ett vinande ljud har uppstått runt primären. (Grön fjäder i sekundären)

Någon som har en aning va de kan bero på?

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
jag gissar att den är slut mellan 500 och 1000 mil brukar dom flesta ge upp , min erfarenhet är att det sällan eller aldrig renoveras innan det är försent ...

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
rullarna i korset men de är både bökigt och dyrt att byta , jag har bara haft ett haveri på mina egna på en ny köpt maskin 600 mil , å en sprucken skiva efter 1000 .. men att kolla hur mkt rullarna glappar med jämna mellan rum då man passerat 500 är nog klokt , så slipper man köpa nya vikter ochså ...

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
rullarna i korset men de är både bökigt och dyrt att byta , jag har bara haft ett haveri på mina egna på en ny köpt maskin 600 mil , å en sprucken skiva efter 1000 .. men att kolla hur mkt rullarna glappar med jämna mellan rum då man passerat 500 är nog klokt , så slipper man köpa nya vikter ochså ...
Ska rullarna inte kunna röra sig något i sidleds heller? Mina kan man skjuta åt sidorna cirka 1 mm men dom är inte glapp så det går att rucka något på dom mot axeln som går genom centrum på dom om du förstår vad jag menar?