yamaha mountainskidor

EngeMickman

Välkänd medlem
22 aug 2010
372
6
18
Piteå
Hej! Passar yamahas mountainskidor till nytro x-ride rakt av? Jag tycker att nytron är oerhört osmidig/svårburkad i lössnön. Tänkte att det kunde bli bättre med andra skidor då de nya skidorna från yamaha inte har fått särskilt bra betyg.. Hade tidigare en yamaha rx1 mountain -03 med mountainskidor som jag tyckte var betydligt mer lättkörd.

/M

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
kör med totaltek endurostål,lite väl vassa kanske,men det var dom jag hade.
"kuddarna" passar från skidorna som du har.
skidkrokar är det enda du behöver extra.

EngeMickman

Välkänd medlem
22 aug 2010
372
6
18
Piteå
kör med totaltek endurostål,lite väl vassa kanske,men det var dom jag hade.
"kuddarna" passar från skidorna som du har.
skidkrokar är det enda du behöver extra.
Förresten! Hur upplever du mountainskidorna jämfört med original x-ride skidor? Blir den mer lättmanövrerad i djupare snö? Som den är nu så tycker jag att skotern är riktigt bångstyrig, det var ju betydligt lättare att köra gamm-rx1:an trots att den är tyngre!

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
Lite tungstyrd och spårkänslig nu,men det beror nog på stålen ev dämparjustering.
X-ride skidorna är i princip helt värdelösa ner det ska svängas om det är lite löst på leden.
På sidan om leden tycker jag dom beter sig knepigt...bär fram och sjunker baktill.

Tycker Mtn skidan funkar bra i pudret tills du släpper gasen tvärt då det kan börja vobbla ibland beroende på hastighet.
Men totalt sett en enorm skillnad mot Mt9 skidan.

EngeMickman

Välkänd medlem
22 aug 2010
372
6
18
Piteå
Lite tungstyrd och spårkänslig nu,men det beror nog på stålen ev dämparjustering.
X-ride skidorna är i princip helt värdelösa ner det ska svängas om det är lite löst på leden.
På sidan om leden tycker jag dom beter sig knepigt...bär fram och sjunker baktill.

Tycker Mtn skidan funkar bra i pudret tills du släpper gasen tvärt då det kan börja vobbla ibland beroende på hastighet.
Men totalt sett en enorm skillnad mot Mt9 skidan.
Tack för svaret! Blev dock slp pp då jag hittade dom billigt! Är väl rätt lika original mtn!