Snart dags att välja ut nästa säsongs maskin, Vilken?

Vilken maskin tycker ni?


  • Totalt antal som röstat
    103

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Jag köpte min senaste av Sixten Nilssons och är riktigt nöjd ned service o dylikt så rekommenderar dom. Kenneth är han jag har pratat med!


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
Detta kan jag skriva under på.

Undvik kalixmaskiner.

Rbanan

Arvidsjaur är hittils bäst för mig..
PEC i Arvidsjaur är nog den bästa skoterkrängaren i Norrbotten.

Alla män ska värdesätta sin relation till sin frisörska och till sin variatorskruvare.
Min frisörska jobbar på klipperian i Luleå och jag har inte klippt mig på nåt annat ställe de senaste 3 åren. Min variatorskruvare jobbar på PEC i Arvidsjaur och han lystrar till namnet Ingemar.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Fattar inte att så många klickar SkiDoo??

Med dess remproblem (800cc) som återkommit år från år och inget händer.

Kan någon av er ge mig en bra förklaring.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Fattar inte att så många klickar SkiDoo??

Med dess remproblem (800cc) som återkommit år från år och inget händer.

Kan någon av er ge mig en bra förklaring.
Du borde nog läsa på lite mer.
Till -12 så kom det en del uppdateringar som har gjort att det funkar som för övriga märken.

Har inte alla 800cc mer eller mindre remproblem nu för tiden?
Jo, alla maskiner har problem när det kommer till riktig hårdkörning.
Ingen av maskinerna har några större problem vid allroundåkning, myrsurf...
Variatorsetup från fabrik är inte gjord för deepsnow treeriding utan en kompromiss som ska passa den stora skaran...
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Detta kan jag skriva under på.

Undvik kalixmaskiner.



PEC i Arvidsjaur är nog den bästa skoterkrängaren i Norrbotten.

Alla män ska värdesätta sin relation till sin frisörska och till sin variatorskruvare.
Min frisörska jobbar på klipperian i Luleå och jag har inte klippt mig på nåt annat ställe de senaste 3 åren. Min variatorskruvare jobbar på PEC i Arvidsjaur och han lystrar till namnet Ingemar.
Word!

Precis därför känns det dumt när man lämnar A-C stallet då BSA och Storfors varv har varit helt enormt bra, engagerade och grymt kunniga. Därför kräver jag det samma av en potatis ÅF.

Bestämmer mig så fort polaris släpper sin prislista.
 

Niklas_H

Välkänd medlem
7 feb 2011
148
0
6
Boden
Kalix maskiner i Luleå gör jag affärer med och det endast pga att jag kört polaris samt mycket bra bemötande i verkstan (dit vill man ju iof så sällan som möjligt). Lutar dock mot att det blir Tords i Bredåker från och med nästa säsong då man är från byn och och nu kör summit.
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Okej, här kommer då uppföljningen, jag kommer med ganska stor sannolikhet att styra polaris nästa år. Vem rekommenderar ni som åf, Sixten Nilsson? Bil-laget? Eller vem annars?

Receptet blir då följande:

Std RMK-14
Fox EvolX framvagn
Fox zero och evol R i boggie.
RSI race styre
KMOD chassieförstärkning vid fotholkarna samt bakre boggieinfästning
ChilllyOptions drag så sambon slutar klaga då jag aldrig kan dra packkälken vid påsk...

Så ser planerna ut om ingen får mig på andra tankar. Bara polaris kan släppa prislistan nån gång så jag får göra bort det här :)
 

trooper

Välkänd medlem
28 okt 2009
346
1
18
Visst var det 15e alltså imorgon dom ska släppa listan? För övrigt tror jag du gör ett bra val även om jag röstade på Summiten. :)
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Skulle absolut köpt mig en -13 påsklovssläde och trimmat upp. putsat osv över sommaren. Men lycka till med din flångnya maskin och hoppas han lever upp till förväntningarna.
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Vart menar du?

Jag rekommenderar iaf Sixten Nilsson, haft fått klanderfri service där.
Han menar bil-laget i piteå. Känner en som är duktigt nöjd med dom. Han har problem med remmar på sin 13 pro och åker dit och hämtar remmar gratis varje gång han smäller tills dom klurat ut problemet. Även fast han själv kör slp vikter osv för att försöka minska remätandet.

Skulle absolut köpt mig en -13 påsklovssläde och trimmat upp. putsat osv över sommaren. Men lycka till med din flångnya maskin och hoppas han lever upp till förväntningarna.
Skulle jag ha bytt nu så, men jag behåller m8an hela säsongen. Sedan är det ju då om jag skulle ha chansat och hoppas det finns kvar någon osåld 13 nästa säsong hos någon handlare i närheten.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Han menar bil-laget i piteå. Känner en som är duktigt nöjd med dom. Han har problem med remmar på sin 13 pro och åker dit och hämtar remmar gratis varje gång han smäller tills dom klurat ut problemet. Även fast han själv kör slp vikter osv för att försöka minska remätandet.
Helt otroligt...
Då har dom ju lärt sig något kan man hoppas!
 

kipper30

Välkänd medlem
5 apr 2011
276
0
16
Arvidsjaur
Får man lägga till Lynx Boondocker 3900 2014? :D
Tycker den ser kanonfin ut! Bättre dämperi än xm:n också i och med pps-boggien
Lägger min röst på den!
 

kipper30

Välkänd medlem
5 apr 2011
276
0
16
Arvidsjaur
pps-boggie + lössnö? hmm tankevurpa? :p
Jag utgår ifrån att när du skriver nåt sånt, att du vet om att Lynx har gjort om boondockerns boggie HELT just för att den ska fungera bra i lössnö OCH om man vill, på led. Detta gjorde Lynx när dom återigen började att tillverka lössnömaskiner, nämligen år 2013.
Så det är nog en kanonboggie! :)
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Jag utgår ifrån att när du skriver nåt sånt, att du vet om att Lynx har gjort om boondockerns boggie HELT just för att den ska fungera bra i lössnö OCH om man vill, på led. Detta gjorde Lynx när dom återigen började att tillverka lössnömaskiner, nämligen år 2013.
Så det är nog en kanonboggie! :)
PPS:en fungerar inte lika bra som dess konkurrenter. sedan så är lynxen tyngst av alla så den räknar jag inte med som ett alternativ