Rev 600-03 el-fel

Owe

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
Obbola Sverige
Tjena.
Har också ett konstigt elfel som många verkar ha.
Alla varningslampor lyser och hel/halvljust lyser svagt. Men när jag kopplar ur någon av framlyktorna så funkar allt som det ska, spelar ingen roll vilken av dom jag kopplar ur. Någon som vet?
ski-doo rev 600 -03

Jag har köpt ny omkopplarenhet för hel/halvljus men ingen skillnad. Har öven sprejat kontaktsprej i många olika kontakter men inget resultat. Känns som nåt jordfel eller vad tror ni?

MVH Olle
 

Owe

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
Obbola Sverige
Nej inget batteri.
När jag kör och kommer upp i ca 6000 varv så fungerar allt som vanligt, kan det va voltregulatorn kanske?
Hittade också ett relä och kopplade ur och då slocknade all el. Kan det va detta som börjat bli dåligt?
 

impeller

Aktiv medlem
15 jan 2012
52
0
1
Skelleftehamn
Nej inget batteri.
När jag kör och kommer upp i ca 6000 varv så fungerar allt som vanligt, kan det va voltregulatorn kanske?
Hittade också ett relä och kopplade ur och då slocknade all el. Kan det va detta som börjat bli dåligt?
Hmm, Innan jag bytte min voltregulator så sprängde den strålkastarlampor emellanåt, gör din det? Iofs var det på en Enduro 01-
 

Owe

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
Obbola Sverige
Nä inget sånt, då min voltregulator på båtmotorn gick sönder i somras så dog motorn och voltregulatorn började nästan brinna.
Kanske en dum fråga, men sitter det ens en voltregulator på min skoter eftersom det inte finns batteri? jag har då inte sett nån
 

impeller

Aktiv medlem
15 jan 2012
52
0
1
Skelleftehamn
Nä inget sånt, då min voltregulator på båtmotorn gick sönder i somras så dog motorn och voltregulatorn började nästan brinna.
Kanske en dum fråga, men sitter det ens en voltregulator på min skoter eftersom det inte finns batteri? jag har då inte sett nån
Det gör det garanterat. På min enduro 01- satt den nästan under motorn på högersida och den jordas från regulatorn ner till chassiet. Och det visade sig att skräp och is skapade dålig kontakt och därför fungerade den inte som den skulle. Men någon med mer erfarenhet av Rev kan få svara på om det finns envolt reg, och vars den sitter :)
 

Owe

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
Obbola Sverige
Jo kom på att det måste sitta en sån :) den reglerar väl så det blir 12 volt till all el. Okej ska se om jag hittar den då och kolla om det är dålig kontakt. Hittar jag inget fel på den får jag köpa ett nytt relä och testa byta.