Peak 2,5" på turbomaskin.

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Hallå,

ær det någon som kør eller har kørt med Peak 2,5"-mattan på sin 240 eller 270 maskin och kan ge ett utlåtande om hållbarheten. Tål den något sånær krafterna eller ær det bara flis kvar av mattan efter behandligen den utsætts før?
Sitter næmligen och ær lite i valet och kvalet vilken matta som skall monteras på Vipern næsta år och skulle uppskatta lite feedback.

/Andreas

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Peak mattan håller inte, den är skit. Köp en Extreme direkt och bespara dig huvudvärken du kommer få av en dålig matta. Peak har även sämre grepp än Extreme.

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Såpass ja, ja det var ju ord och inga visor där...:) Känns rent spontant som att Peak:en blir för hård/styv och kommer rämna. Men som sagt, jag har ingen aning.

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Om vipern har samma drivhjul som xf (3,0)så slipper du byta dom med en challenger extrem för peak fins bara med 2,86 delning. Jag har en extrem på min m8a å kompisen har en peak på sin assault. På en vinter med typ samma körning så är hans slut å min som ny så med en turbo håller nog en peak väldigt dårligt.

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
kanske måste omvärdera min tanke i val av matta. tänkte åka peak 2,5 på swb assault med turbo. men vill att den ska hålla åtminstone en säsong..

Cthulhu

Välkänd medlem
1 feb 2013
122
0
6
Sävast
www.nhservice.se
För den körning jag har, mkt puder, även lite led, tungt dragande av ledsladd och timmerdoning bl.a. så är jag mäkta imponerad över challenger extreme mattan. inga kammar borta trots att man far fram som en dåre ibland med 300+hk..
känner däremot ingen sm har peak på en turbomaskin men kan tänka mig att den inte riktigt är lämpad, då den eg är framtagen till polaris å brp maskiner iom delningen..

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Någon som provat den nya mjukare PEAK mattan? Bättre hållbarhet?
Metso har kört bägge variaterna, och multiduro verkar faktiskt fungera 100ggr bättre än den äldre versionen.
Han har verkligen plågat den nu i vinter och den har inte tappat ngn kam, dessutom har har riktigt bra fäste med den i dom flesta fören vill jag påstå-den funkar både i puder och hårt.
Funkar kanske inte bäst överallt-men mycket bra överallt.