Axeln på boggien

hajde

Medlem
14 jan 2013
22
0
1
hej.jpeghej2.jpeghej4.jpeghej3.jpeg

Som ni ser har den gått sönder glappar rätt mycket, kan man köpa en ny boggie eller, går det med bara en ny axel ?
eller kan man fixa det endå ?

söderström123

Välkänd medlem
9 mar 2011
482
1
16
hade samma problem på min iq, slutade med att jag köpte en ny/begagnad boggi pga stagen som sitter i chassi där kostade 2500:- styck

hajde

Medlem
14 jan 2013
22
0
1
hade samma problem på min iq, slutade med att jag köpte en ny/begagnad boggi pga stagen som sitter i chassi där kostade 2500:- styck
så man kan köpa en ny boggie alltså ? Vad kostar en sån, och vart kan man köpa bara hittat massa delar hittils när jag letat...

Goeran

Välkänd medlem
11 okt 2008
166
0
16
Gå in på Motorhusets hemsida i Östersund där finns sprängskisser och pris lista. kolla vad du behöver och vad det kostar. En begagnad boggie kanske du måste köpa prylar för att få i bra skick också, kanske inte blir så mycket billigare.

http://www.motorhuset.com/4077.snoskoter.html

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Om det är den där aluminium biten som är sliten å inte axeln så kostar den nån hundring bara.
Köpte ny till min gick fint att bara byta den

hajde

Medlem
14 jan 2013
22
0
1
Om det är den där aluminium biten som är sliten å inte axeln så kostar den nån hundring bara.
Köpte ny till min gick fint att bara byta den
vet inte riktigt åkte med en polare när det var mörkt och vi såg inte diket förens det var försent, så då gasa jag ännu mer för att kunna hoppa över men kantade sen dess har det varit glapp där bak

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Är det mer saker som är trasigt menar du. Jag ser inte på bilderna.
Men annars beställ nytt "alublock" (vet inte vad den heter) Kolla en sprängskiss på din skoter så får du fram ett nummer. Du kanske behöver släppa på samma fästen på andra sidan för att få bort och få tillbaka grejerna