Går nu i tankarna att byta in min skoter mot något nyare.
Funderar antingen på en:
Rmk 800 -14 , pro eller std? Blir man besviken på orginal dämparna på std?
Har båda fortfarande remdriften eller har std kedjehus ?
Arctic m800 -13/14 m800 -13 eller m8000 ltd eller std. Samma sak där, blir man besviken på original dämparna på m8000 std?
Det som talar för Arctic är ju längre garanti på sakerna och jag är mycket nöjd med min maskin nu. Sen så en m8000 std kostar 129.900 för en -14.
Det som talar för Polaris är att man har hört om hur lätt körda dom är och sen kanske det vore kul att testa något nytt?
Men vill samtidigt inte ångra mig och bli besviken!
Sen vad har båda för snowcheckar / erbjudanden om man bokar/beställer en i tid?
Är ingen chris burantd som hoppar och droppar i dom värsta ställena.
Är mer en person som försöker utveckla mig själv så gott det går, dom få tillfällena per vinter man tar sig till fjällen.
Kör mesta dels här vid kusten så överdrivet mycket snö har vi inte,
Men känner samtidigt att när man väl far till fjällen så vill jag ha en lång maskin. Max runt 150" vill inte ha en 160+
Tack på förhand /patric
Funderar antingen på en:
Rmk 800 -14 , pro eller std? Blir man besviken på orginal dämparna på std?
Har båda fortfarande remdriften eller har std kedjehus ?
Arctic m800 -13/14 m800 -13 eller m8000 ltd eller std. Samma sak där, blir man besviken på original dämparna på m8000 std?
Det som talar för Arctic är ju längre garanti på sakerna och jag är mycket nöjd med min maskin nu. Sen så en m8000 std kostar 129.900 för en -14.
Det som talar för Polaris är att man har hört om hur lätt körda dom är och sen kanske det vore kul att testa något nytt?
Men vill samtidigt inte ångra mig och bli besviken!
Sen vad har båda för snowcheckar / erbjudanden om man bokar/beställer en i tid?
Är ingen chris burantd som hoppar och droppar i dom värsta ställena.
Är mer en person som försöker utveckla mig själv så gott det går, dom få tillfällena per vinter man tar sig till fjällen.
Kör mesta dels här vid kusten så överdrivet mycket snö har vi inte,
Men känner samtidigt att när man väl far till fjällen så vill jag ha en lång maskin. Max runt 150" vill inte ha en 160+
Tack på förhand /patric