okej, blir de samma motor också ? [/Q
Ja den tänker ja då inte byta ut. Men det pratas ju om att en motor blir snålar med två förgasare. Om det nu blir nån märkbar skillnad?. Motorn är ju en rotax 503.
okej, blir de samma motor också ? [/Q
Ja den tänker ja då inte byta ut. Men det pratas ju om att en motor blir snålar med två förgasare. Om det nu blir nån märkbar skillnad?. Motorn är ju en rotax 503.
Okej ja det lät ju intressantberor ju på vad det är för förgasare och vad det är för justering på förgasaren, nålar munstcken, med mera... sen kan man göra mycke med en 503, byter du till en tjockare blockpackning, så får du lite andra porttider samt att du får högre komp.. men går ju att läsa om detta också
/ Jonas
Ändrade porttider får du ju men kompen blir lägre då du flyttar upp allting och kolv kommer längre ifrån toppen. Du måste då kompensera med att plana toppen för att komma upp i samma komp som innan.byter du till en tjockare blockpackning, så får du lite andra porttider samt att du får högre komp.. men går ju att läsa om detta också
/ Jonas
ja har kolla det men inte tagit kontakt ned dom tänkte ja skulle göra dethttp://www.rinab.nu/snoeskoter-a/Drivmattor/Laengd-396cm/Drivmatta-50x396890.htm
Du kan ju kolla hos Rinab, men kanske ligger det till lika där..
Tjockare blockpackning får du knappast några ändrade porttider av, möjligen får du svårt att sätta ihop motorn igen. Tjockare cylinderfotspackningar däremot kan nog fungera om det var dom du menadeberor ju på vad det är för förgasare och vad det är för justering på förgasaren, nålar munstcken, med mera... sen kan man göra mycke med en 503, byter du till en tjockare blockpackning, så får du lite andra porttider samt att du får högre komp.. men går ju att läsa om detta också
/ Jonas
Jag har vålda rejält med båda 5-56 och hammare5-56 eller kanske värma lite med en gassvets och lite våld, fungerar i de flesta fall