Hur skyddar ni golvet i era släp?

Eph

Välkänd medlem
19 jan 2013
170
2
6
Går i släpköpestankar men oroar mig lite över styrstålen och golvet. Ett släp kostar ju en hel del så man vill ju vara rädd om det.

Super-clamp och -glides ser ju fina ut men de kostar ju en hel del.

Vad har ni för [ev. alternativa] lösningar för att rädda golvet?
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Köp ett par vanliga plastbelag som man har till gamla stålskidor.
Borra hål för ett par spännremmar, spänn sedan fast belagen under skidorna och kör på...
Funkar bra för mig iaf.
Man får även möjligheten att ställa skotern hur man vill på släpet, med glidplast på flaket måste man ju ha skidorna på ett bestämt ställe.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Oj, så fint det är med Super-Glides.
Det sitter färdigt, bara köra upp, glider extremt fint (vilket jag vill se plastbelag matcha), ger extra fäste för att gå på släpet, osv.
Fullständigt värt alla pengar och tid som det funderades på bästa montage.
Det är ju ett skotersläp man köpte, så att man ska behöva ha skidorna på ett bestämt ställe är ju rätt uppenbart att man "måste" ha - annars får man ju inte på båda skotrarna. Om man kör enbart en skoter så ser jag inte vad det ska vara för förhinder att ställa den på sin vanliga plats.
De är ju rätt så breda, så med lite eftertanke kan man montera dem för att passa de allra flesta bredder på framvagnar.

Dock lite klumpig förpackning, då det oftast behövs 1,5 paket till en släp av normal storlek.
Antingen delar man ett paket med en vän eller så kollar man runt efter någon som kanske har till övers.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

BKJ

Aktiv medlem
22 feb 2013
88
0
6
Mora
Själv tog jag en gammal flakinsats till en pickup som jag sågade längder av i önskad bredd och längd. Funkar kanon och kostar inte mer än några hundralappar om man har tur.
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Köp ett par vanliga plastbelag som man har till gamla stålskidor.
Borra hål för ett par spännremmar, spänn sedan fast belagen under skidorna och kör på...
Funkar bra för mig iaf.
Man får även möjligheten att ställa skotern hur man vill på släpet, med glidplast på flaket måste man ju ha skidorna på ett bestämt ställe.
Det där var en ganska god ide för garaget, brukar i vanliga fall hålla på och lyfta och härja för att inte skära djupa kanaler i betonggolvet.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
På mitt släp (köpte det beg.) så sitter det två rimpor med ett spår urfräst i ungefär samma material som brukar vara i släpvagnsgolv. Funkar om man bara lastar en skoter men dom sitter ju fel när man lastar på 2st.

Men har inte blivit så repigt brevid när man lastat två heller.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Det där var en ganska god ide för garaget, brukar i vanliga fall hålla på och lyfta och härja för att inte skära djupa kanaler i betonggolvet.
Mmm. funkar lika bra i garaget...
Dock så styr det lite dåligt på vägen från släpet in i garaget :blink1:
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Hahaha, kör nästan aldrig upp dom på släpet om det inte är efter påsk och vi måste åka upp i skogen för att hitta snö. Och där är det inget problem då golvet inte verkar ta någon stryk alls.
 

Eph

Välkänd medlem
19 jan 2013
170
2
6
Har sådana, rätt värdelösa .. skulle varit kanter på dem så att de inte hoppar iväg så lätt... spänna fast dem med remmar ids man ju inte.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Har sådana, rätt värdelösa .. skulle varit kanter på dem så att de inte hoppar iväg så lätt... spänna fast dem med remmar ids man ju inte.
Stadigare hade de också behövt vara.
Man får vad man betalar för.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.610
94
48
Örnsköldsvik
Tycker dom funkar hyffsat bra. Inga problem att putta runt på betong med iaf.
Är ju inte tänkt för racing körning så:)

Edit; limmade dock dit gummiremsor i spåret eller vad man ska säga. Så glider inte skidorna lika lätt. Medföljande remmar kan man elda upp, dom är ändå för korta. Iaf dom jag fick med.
 

Erikxson

Välkänd medlem
16 jan 2012
346
0
16
Uppland/Hälsingland
Har dock inte provat rullbockar som biltema säljer, har BRP bockar själv, men att lägga ut 400 mot 800 (eller vad BRPs gick för?) är ju klart bättre för så mycket sämre kan dom ju inte vara, Eller ?