Tips o råd angående summit 800r/m8

skidooeverest500

Välkänd medlem
26 sept 2009
318
3
16
29
rusksele
original mattan på summiten-08 är värdelös tack vare dom extra hålen, försök ta dig över en vatten pöl eller nått, känns som de tar tvärstopp nästan. de är inte så många summitar som har mycket remslitage de är bara dom som har de de är skrivet om på internet. jag menar varför skriva om ett "problem" som inte finn, ni fattar vad jag menar, tycker att powertecen är en kass motor dock.

m8 är som alla säger men jag tycker den dricker alldeles för mycket soppa för att vara värd att köpa (fattig student)

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
original mattan på summiten-08 är värdelös tack vare dom extra hålen, försök ta dig över en vatten pöl eller nått, känns som de tar tvärstopp nästan. de är inte så många summitar som har mycket remslitage de är bara dom som har de de är skrivet om på internet. jag menar varför skriva om ett "problem" som inte finn, ni fattar vad jag menar, tycker att powertecen är en kass motor dock.

m8 är som alla säger men jag tycker den dricker alldeles för mycket soppa för att vara värd att köpa (fattig student)
Nej, Summit Xp:s påstådda remproblem är helt tagna ur luften.
En M8 skulle jag heller aldrig köpa, bränslet ar alldeles för stor del av totalkostnaden!
Dom äldre Summit åttahundrorna drar otroligt mycket mindre bensin och dessutom håller dom mycket bättre än en sur gammal M8.

skidooeverest500

Välkänd medlem
26 sept 2009
318
3
16
29
rusksele
En M8 skulle jag heller aldrig köpa, bränslet ar alldeles för stor del av totalkostnaden!
Dom äldre Summit åttahundrorna drar otroligt mycket mindre bensin och dessutom håller dom mycket bättre än en sur gammal M8.
vad jag menar med remmproblemen är att de inte många skotrar somhar de om man ränknar på hur många som är tillverkade och mattan är kass

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Nu är jag av naturen trögtänkt, men du var inte seriös i dedär svaret va? ;)

Till skidooeverest500: Kan du förklara vad aldeles för mycket bensin är ?

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Jag har ingen HO motor i min m8a men min drar då inte mer soppa än någon annan 800a. Har kollat seriöst en gång vid ledkörning å då tog den 1,8 l/m vilket jag tycker är bra med 153" å 2,5" kammar.

TraSSl

Välkänd medlem
13 dec 2010
332
0
16
Upplever inte att m8an drar någe speciellt mycket mer soppa än vad andras freerides, summitar, rmk osv gör. Dock ska man ha klart för sig att en lång 800 vill ha MAT i pudret när det kan bli många å långa fullgasrepor :)

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
He blev en positiv vändning ekonomiskt så snart är man ägare av en Polaris Pro Rmk 600 -13 :)

Last edited: