Svedea försäkring

Gabriella82

Välkänd medlem
3 nov 2006
418
0
16
Fick ett erbjudande från Svedea om en helförsäkring XL till min Yamaha RS Venture 06 i lådan igår. Har nu gjensidige skiljer ca 150:- att svedea är billigare. Men självrisker är billigare. Men hur är Svedea när olyckan väl är framme?

Är det värt att byta?

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Tjejen hade Svedea på sin lynx som blev stulen, dem betalar inte ut några pengar utan dem fick välja en skoter i samma prisklass istället.

Hanterades bra tycker jag, vi skickade in nycklarna och dem påskyndade ärendet litegrann så hon han köpa en Annan maskin för att hinna åka innan påsk.

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Känner 2 st som fått sina polarisar repade med hjälp från dom. Tror dom fick betala 30% av summan men det är ju helt okej ändå. En annan kompis fick sin 10as xtrim inlöst å dom betalade bra utan krångel.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Jag fick betala 30% av skadekostnad i självrisk då min Renegade 1200 havererade... Funkade oerhört smidigt!

Årskostnaden kom ner ungefär en tusing då jag bytte från Ski-doos märkesförsäkring till Svedea.

Baserat på mitt eget ärende, så kan jag inte annat än rekommendera dom!

Eph

Välkänd medlem
19 jan 2013
170
2
6
Så kolvhaveri täcks av försäkringen efter att garantin har gått ut? Är väldigt dåligt insatt i vad man egentligen kan få ut på försäkringen.

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Så kolvhaveri täcks av försäkringen efter att garantin har gått ut? Är väldigt dåligt insatt i vad man egentligen kan få ut på försäkringen.
Vissa försäkringsbolag erbjuder motorförsäkring upp till 5 år eller 1000 mil.

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden

Med svedea är det precis som edvinsjolund skriver 5 år eller 1000 mil

Och du betalar 30% av den totala kostnaden av reprationer, det täcker bla kolvhaveri.

Bra att veta är att skotern ska vara servad enligt tillverkarens föreskrifter och alla stämplar ska finnas i boken, gör det inte det så gissar jag att du inte får en krona

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Fick ett brev hem om erbjudande på 440in jag å, stod nått i stil med "Grattis du kan teckna en helårs helförsäkring för endast 5000kr med 10 000 i självrisk"
Tackarrrr... Dina försäkringar typ 1800 helår helförsäkrat, kryper precis under effektkravet så 5000 i självrisk...