Assault Switchback 800 -14 vs Boondocker 3700 800 -14 vs Ski-Doo Freeride 146 -14

4 nov 2012
8
0
1
Umeå
Hej!

Jag kollar mest på assault sw och boondocker 3700 men jag är också lite nyfiken på en freeride 146"

Jag tycker lössnö körning är riktigt roligt och jag kör mest lössnö men jag tycker led också är ganska roligt så jag vill ha en skoter som är hyfsat snabb på leden men den ska vara bra i pudret!:)

Tack på förhand!:bigsmile:
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Om du inte är frälst av något märke skulle jag gå på pris/handlare.
Största delen vilken handlare som verkar bäst.
Prova även att ställa lite obehagliga frågor till dom, ex vad som händer om remmen går vid 20 mil. :)

Den enda som jag garanterat vet är rolig av dom är Polarisen, har inte kört just dom Brp-modellerna. :)
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Polaris har ju ett omtryckt chassie. Och väldigt rapp motor jämte mot Etecen.
Tycker Etecen känns tam och tråkig.
Är väl inte så många som kört -14 freeride med det chassiet/plasten?
Personligen bara kört en 154" Xm och blev förvånad över hur lättkörd den var mot för dom äldre med Xp chassiet.
 
4 nov 2012
8
0
1
Umeå
Ni som har en Assault tycker inte ni att den drar väldigt mycket soppa om man jämför med boondocker och freeride när man kör i puder o gasar mycket?
 
Last edited:

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Om man tycker att det blir dyrt när man kör i puder och gasar mycket då har man valt fel intresse. Sen tycker jag att polarisen är mycket mer lättbalanserad. Då jag vid nåt tillfälle har hoppat imellan å jämfört bägge modellerna samtidigt. Dock ej -14
 

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Ni som har en Assault tycker inte ni att den drar väldigt mycket soppa om man jämför med boondocker och freeride när man kör i puder o gasar mycket?
Den här diskussionen har man hört en miljon ggr.. Hade en 10assault den var rätt törstig.. Sen hade jag en 11freeride 154 och 13 xm.... Vi ser ingen skillnad när vi vart ute och pudrat bland träden en hel dag...
Dom spolar igenom i stort sett samma mängd soppa.. M8 rmk å summit.
E-tec spöar dock alla vid snål åkning då man kört lite för länge på reserven...
Håller med repeter om att poon ger mer förtroende vid långflyg å tekniska inruns.. Den som trivs i luften på ett annat sätt!
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Ni som har en Assault tycker inte ni att den drar väldigt mycket soppa om man jämför med boondocker och freeride när man kör i puder o gasar mycket?
Har en -12 assault och har 2 kompisar som kör -12 freeride.
en genomsnitt dag så kanske min har tagit 5-10l mer än deras..
Då är det en dag utanför spåret. Sen är det ju omöjligt att säga hur var och en kör.
Men då jag bytte från min -09 Assault till -12 så slutade då mina Etec kompisar att tjata om hur billigt deras går.
Visst. Etecen går billigare, Men det är då en faktor som inte skulle avgöra om det bli ny Polaris eller brp..