36" Framvagn M800?

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Finns det ingen eftermarknads framvagn som är 36", 38" finns ju som original tillbehör till -12an. Men ingen som gjort/testat smalare?

arcticmod

Välkänd medlem
2 feb 2012
128
0
6
vilhelmina
jag har byggt om orginal framvagnen till just under 36tum(89cm) på min m800-13 och de blir en bra mycket smidigare maskin på skrå:) ja ser bara fördelar med smalare framvagn.

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
jag har byggt om orginal framvagnen till just under 36tum(89cm) på min m800-13 och de blir en bra mycket smidigare maskin på skrå:) ja ser bara fördelar med smalare framvagn.

Hade varit enkelt om man haft rätt verktyg/utrustning och inte bara kallgarage att skruva i.

arcticmod

Välkänd medlem
2 feb 2012
128
0
6
vilhelmina
är inte så svårt att smalna av behöver bara en rondell och en svets och lite baskunskaper,
har du inte så har säkert nån granne, eller liknade, och de börjar ju va varmt ute nu så även om du har kallgarage så går de säkert bra

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
förvisso, man har ju hela sommaren på sig :D
Hur blir det med dämparna? måste ju även kortas, finns ju kittet för 38" framvagnen, men finns prylar för att fixa till längden för att passa 36"?

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Hur mycket är en mindre förmögenhet?
Dom ville ha ca fem papp för armarna till gamla m-serie i titan i somras.
Blev annat som fick gå före.
Men jag tyckte det var rimliga priser då en ny piratarm går på 800...
Nu ligger dollarn lägre så de borde vara billigare tänkte jag.
Mvh Erland

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Han skrev om det endast jag som skulle ha en uppsättning 36" Skulle det bli pinsamt dyrt, inte ens rimligt. Då han var tvungen låna en maskin mm för att mått och få det bra.
Men någon exakt summa fick jag inte. "The cost for one set would be beyond rediculous"

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Han skrev om det endast jag som skulle ha en uppsättning 36" Skulle det bli pinsamt dyrt, inte ens rimligt. Då han var tvungen låna en maskin mm för att mått och få det bra.
Men någon exakt summa fick jag inte. "The cost for one set would be beyond rediculous"
OK då förstår jag :)
Blev lite orolig att dom höjt priserna då jag funderar på att göra slag i saken.
Mvh Erland

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Ingen som har nå fräscha (dvs raka eller lätt krökta) undre 42" stag över till rätt kurs?