XF 800SP HC Bortagning av teleskopstyre

Janiel

Medlem
26 sept 2012
14
0
1
Kalix
Som rubriken lyder, har tänkt ta bort mitt teleskopstyre och bygga fast styrstång med höjjare, någon som har haft samma ide?
Skulle gärna höra hur ni gick till väga eller hur man ska gå till väga på enklaste sättet? :eyebrows:

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Finns bussningar och shims så att man slipper glappet, om det är därför du funderar på det?

Antagligen billigare oxå än att göra om och köpa höjare mm.

Janiel

Medlem
26 sept 2012
14
0
1
Kalix
Har HCR:en fast styrstång?
Teleskopstyret känns bara allmänt "tattrigt" samt att jag vill ha framflyttad körställning, borde gå att göra så det blir liknande som på en snopro.

Janiel

Medlem
26 sept 2012
14
0
1
Kalix
Finns bussningar och shims så att man slipper glappet, om det är därför du funderar på det?

Antagligen billigare oxå än att göra om och köpa höjare mm.
Det märkt att det finns massvis med bussningar och shims för att åtgärda styrglappet, men vill få flyttat fram körställningen också, liknande snopron. alltså ta bort teleskopet totalt, borde gå att ta en "fågelpinne" från någon annan skoter?

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
En svets och några rörbitar lär ju lösa det hela? Kostnad inget förutom lämplig höjjare. Gillar dock teleskop styret själv, är väl bara vid ledkörning det känns lite långt bak men där befinner jag mig så lite som möjligt!