Lynx Boondocker by Chris

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag såg sådana också men dom var ganska så dyra dom jag såg så jag valde vanliga och så blir det separata reflextranglar.

ZIKKO

Välkänd medlem
24 mar 2011
319
2
18
Hade du kunnat fixa en ritning på styrhöjjaren du gjorde? hade tänkt fixa nått liknande till min trenia :D

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Sent i fredagskväll/natt kom ett stort lass med maskiner till Görans Motor :) Så nu är planen att jag åker upp på fredag för att hämta min maskin :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag hade i ju i helgen möjlighet att testa på en Boondocker "live" och kom då fram till att jag ville ha en ännu kortare styrhöjare...eller det blir väl styrsänkare ;). Med denna som är 75mm så fick jag en väldigt bra körställning och bra position på armarna.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Ni som vill läsa lite mera "text" om mitt projekt så har jag nu en blogg på en svensk nättidningssida ...jag blir väl inte så poppis om jag skriver ut länken här så ni får kolla upp det själv :)

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.624
99
48
Örnsköldsvik
Samma som DavidmachZ for till?

Får hoppas skirvandet inte dör av lika mkt som för honom... Än om jag har för mig det berodde på att han blev farsa. =)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Nej inte till samma som David gick till. Denna blogg blir mera text och mindre bilder. Så jag kommer fortsätta med att uppdatera med bilder här och på min FB sida :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Då var släpet klart sånär som på hjulen. Men det får bli senare för imorgon hämtar jag hem Boondockern :)

Det som har gjorts är följande bl.a
* ny axel
* ny påskjutsbroms + bromsstag
* nytt golv med infällda lastöglor
* alla lampor utbytta
* ny el med 13polig stickpropp
* alla flaklås är nya
* nytt stödhjul + fäste
* annan form på kåpan
* folierad kåpa i mattsvart
* nya gångjärn på kåpan

Före och efter ( nybesiktigat idag också)

Last edited:

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.624
99
48
Örnsköldsvik
Bara en nyfiken fråga.

Har du sparat på det ekonomiskt att bygga om så pass som du gjort istället för att köpa en mer "färdig" vagn? =)

Nu förstår jag ju att du gillar pyssla på, så kan ju vara värt det på så vis ändå. =)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Skulle jag ha köpt en färdig vagn i detta skicket så skulle det nog blivit betydligt dyrare än vad det blivit för mig. Eftersom t.ex både axel, broms, golv,el och lampor är nytt behöver man hitta en vagn som i princip är nästan helt ny. Och en vagn med alu.kåpa och lastyta på 185x400cm med totalvikt 1300kg är ju inte så billig :)