Skoterglasögon.

Bettsan

Medlem
2 aug 2013
8
0
1
Ska köpa nya skoterglasögon till min pojkvän i present. Men kan inte ett skit om vad som är bra eller inte. Någon som kan länka några som är/ser bra ut ?:)

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Här kommer arjeplogarn to the rescue och styr upp det här:

Skoterkörning har egentligen ingenting med skotrar att göra. Skotrar är högljudda, dyra och smutsiga grejer så det är med andra ord essensen av manlighet. Ungefär som bicepsträning, grävmaskiner och hembränning med andra ord. Skoterkörning är en materialsport och man tävlar mot varandra om att ha fräsigast grejer.

Med det i åtanke ska glasögonen antingen se jävligt spejsade ut eller vara så tekniskt överlägsna att hans kompisar blir riktigt avundsjuka.

Då har vi 509 aviator. Snyggare brillor existerar inte, man kan säga att det är skoterbrillornas Madeleine Bernadotte.

Liquid image summit. Behöver de någon förklaring? Ett par glasögon med en kamera mellan ögonen. HD-kvalitet och de finns även i svart.

Smith turbo fan. Ett par glajjer som ser ut som alla andra men den har en fläkt som ska ta bort imma. Jag har haft ett par själv och det är ett par riktigt grymma grejer.

Och den stora kungen. Recon instruments. Detta är det allra yppersta av alla former av goggles. Jeb corliss använder dem i sina filmer för att ha rätt hastighet och inflygningsvinklar när han hoppar i wing suit med sanslöst låga marginaler. Glasögonen har en skärm framför ögat och en gps. Detta är det grymmaste du kan köpa för pengar.

Bettsan

Medlem
2 aug 2013
8
0
1
Hah! Nja hänn kanske var liite krydd. Tänkte väl som mer några vanliga glaggar bara! [;

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
jag skulle nog säga att det är jävligt svårt att köpa brillor även fast man är på plats själv och har hjälmen med sig. ska passa på ansiktet också. köp ett presentkort eller ta på dig nå sexiga underkläder. då bli han nöjd i vart fall :)

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
jag skulle nog säga att det är jävligt svårt att köpa brillor även fast man är på plats själv och har hjälmen med sig. ska passa på ansiktet också. köp ett presentkort eller ta på dig nå sexiga underkläder. då bli han nöjd i vart fall :)
Potatisgrisen = Mansgrisen?

Visst kan vi väl ändå hålla det här forumet på en sund nivå och hålla oss borta från sexuella-trakasserier på dom få tjejer som sitter här?

http://www.24mx.se/snoskoter/p/509-aviator-snow-svart/29643/skoterglasogon/k258/

http://www.24mx.se/snoskoter/p/dragon-mdx-camodisrupt-red-ionized/30694/skoterglasogon/k258/skoterglasogon-dragon/s781/

Bägge är bra glasögon. Dragon är snäppet mer prisvärd. Dragon är lite ungdomlig så jag hoppas din pojkvän inte är 64år.

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Herregud Vidgren, tror du hans syfte var sexuella trakasserier?

Jag skulle köpt 509 googles.

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Om ni nu slutar white knighta, bajsar lite och släpper k*ken en stund så kan vi nog hitta ett par goggles som passar.

För att återgå till ämnet: För det första, när fyller han år? För om du har mer än 2 veckor på dig så kan du beställa från USA. Ibland upp till halva priset på grejerna och du har ett mycket större urval.

Kolla upp vilken hjälm han har, alltså vilken modell och vilket märke. Någon här har garanterat en likadan och kan säga vilka som passar. Ta med hjälmen till din lokala återförsäljare, testa med flera brillor och se att passformen i gluggen är tajt och fin utan vare sig glipor eller glapp.

Om du tröttnar på att leta efter brillor som kanske inte passar när han väl ska använda dem kan du titta på andra prylar. En sak jag alltid har drömt om är en hotpot. Alltså en låda du sätter på pipan som du kan slänga en billys i.

edit: Får man inte skriva k*ken i klartext här? Wow det kanske finns en anledning till att det här stället kallas stalinmobile...

Bettsan

Medlem
2 aug 2013
8
0
1
HAH! Tack! Nått svar gick det att få iaf.. Bra med länkar också! Han fyller nu till veckan. Så måste som beställa typ nu. Ska kika på dom där. Om nån annan har nått par som verkar nice äre bara att länka. Thnx!

fsamuelsson

Välkänd medlem
15 nov 2010
668
0
16
Jörn
Tycker du ska köpa

http://www.skoterdelen.com/glasogon-509-sinister-black-ops-p-25542-c-2385.aspx

Lyssna bara på namnet Sinister black ops ....aaaaaahhhhh

Känner sig nog lite som ett mellanting mellan SWAT och Chris Burandt med dom på, sen är dom iofs jävligt snygga också med en bra prislapp går tydligen att byta ut det meningslösa men jävligt sexiga svarta glaset mot något mer mesigt som klart eller gult , man tappar säkert lite coolhets faktor men ser förmodligen vart man kör istället när det är lite mörkare ute.

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Potatisgrisen = Mansgrisen?

Visst kan vi väl ändå hålla det här forumet på en sund nivå och hålla oss borta från sexuella-trakasserier på dom få tjejer som sitter här?

http://www.24mx.se/snoskoter/p/509-aviator-snow-svart/29643/skoterglasogon/k258/

http://www.24mx.se/snoskoter/p/dragon-mdx-camodisrupt-red-ionized/30694/skoterglasogon/k258/skoterglasogon-dragon/s781/

Bägge är bra glasögon. Dragon är snäppet mer prisvärd. Dragon är lite ungdomlig så jag hoppas din pojkvän inte är 64år.
Vidgren =Gudrun Schyman? försökte bara skojja lite, dra pinnen ur röven är du snäll

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.630
100
63
Örnsköldsvik
Tycker du ska köpa

http://www.skoterdelen.com/glasogon-509-sinister-black-ops-p-25542-c-2385.aspx

Lyssna bara på namnet Sinister black ops ....aaaaaahhhhh

Känner sig nog lite som ett mellanting mellan SWAT och Chris Burandt med dom på, sen är dom iofs jävligt snygga också med en bra prislapp går tydligen att byta ut det meningslösa men jävligt sexiga svarta glaset mot något mer mesigt som klart eller gult , man tappar säkert lite coolhets faktor men ser förmodligen vart man kör istället när det är lite mörkare ute.
http://www.509films.com/store/509-sinister-goggles-2009-model.html

Nu vill säkert många som värnar dom svenska handlare hänga mig. Men jag skulle 10ggr av 10 beställa direkt från 509 istället. Typ halva priset (nåja om man har flyt, men som sämst sparar man kanske 200-300kr i vilket fall?) och tametusan lika lång leveranstid. Samt att det är väldigt enkelt att slänga in lite extra linser m.m. om man vill. =)

Edit: Såg att Skoterdelen var fraktfri, så halva priset blev överdrift. Men man sparar likafullt ca 400 kr med lite flyt. =)

Last edited:

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Dragon nfx! Skitbra glasögon som inte immar och finns singelglas linser till dom för sommarbruk.
Dock tycker jag att du ska köpa en bättre hjälm åt ungen, för när han ligger på sjukan med hjärnblödning så är det mindre kul.

fsamuelsson

Välkänd medlem
15 nov 2010
668
0
16
Jörn
Absolut ingen dum ide dock så fyllde han ju nu till veckan kan bli på det beömda håret att hinna få hem dom då, sen kan man ju inte snåla på sin kärlek... ;) kan
http://www.509films.com/store/509-sinister-goggles-2009-model.html

Nu vill säkert många som värnar dom svenska handlare hänga mig. Men jag skulle 10ggr av 10 beställa direkt från 509 istället. Typ halva priset (nåja om man har flyt, men som sämst sparar man kanske 200-300kr i vilket fall?) och tametusan lika lång leveranstid. Samt att det är väldigt enkelt att slänga in lite extra linser m.m. om man vill. =)

Edit: Såg att Skoterdelen var fraktfri, så halva priset blev överdrift. Men man sparar likafullt ca 400 kr med lite flyt. =)

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.630
100
63
Örnsköldsvik
509 är inte mkt segare än skoterdelen.
Skiljer nog max nån dag om ens det. Iofs handlar det om att ha lite tur och sånt a.:)

Kläppenrider

Välkänd medlem
24 jun 2012
190
0
6
Jag skulle rekommendera Dragon Vendetta. Skitbra brillor
Har också ett par sådana och kan inte annat än att hålla med. Enda problemet var i början då de immade igen, men det visade sig att mina inte hade dubbelglas. Efter att det köptes så har de fungerat riktigt bra!

(Gillar din signatur ugglan :eyebrows: )