När kommer första snön?

Balkanboy

Aktiv medlem
25 sept 2008
65
1
8
43
Karlskoga
Jag har en skotertokig kompis som kör så fort det är frost ute.
o så snackar han om Rönn
tydligen massa Rönn massa snö. Fast jag vet ej om det stämmer.
finns det ingen teori om äpplen för jag har 2 träd på tomten

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Jag har en skotertokig kompis som kör så fort det är frost ute.
o så snackar han om Rönn
tydligen massa Rönn massa snö. Fast jag vet ej om det stämmer.
finns det ingen teori om äpplen för jag har 2 träd på tomten
Hört dendär jag med, men är det inte tvärt om? Massa rönn inge snö?

Ant_

Välkänd medlem
23 feb 2011
140
0
6
Ljusdal
Hört dendär jag med, men är det inte tvärt om? Massa rönn inge snö?
Det finns om båda, både att om det är mycket rönnbär blir det lite snö eftersom träden inte orkar bära tungt två gånger och sen finns det en som säger att om det är mycket rönnbär så blir det mycket snö. Varför I do no know. :D

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Mycket pengar och ledig tid brukar betyda obefintligt med snö. Fattig och för mycket jobb, helst på helger så kan man ge sig fan på att det kommer över metern med puder.

Balkanboy

Aktiv medlem
25 sept 2008
65
1
8
43
Karlskoga
Vad spelar rönnbären för roll då det verkar som att sommarvärmen kommer att hålla i sig till nästa sommar... :Cry:
HAHAHA
Jo fast man vet hur fort det kan vända.
Hoppas på en massa snö ( annars har man slängt över 100 tusen på leksak

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Vad spelar rönnbären för roll då det verkar som att sommarvärmen kommer att hålla i sig till nästa sommar... :Cry:
Ingen ide oroa sig över snön förrän december!

Du kommer få magsår om en varm höstdag stör dig!

W

wettrob

Var det inte för typ 3-4 år sedan alla började tro att det skulle bli en grön jul och nyår osv för att det inte hade varit kallt på länge och " experterna " sa att det inte fanns snö på deras rapporter långt framöver men sen helt plötsligt i december några dagar innan jul så kom det hur mycket snö som helst och helt plötsligt så var det rekord snö på julafton på ett x antal år?

Så ja, inget att oroa sig över ännu, jag förväntar mig inte att få köra min första sväng i Luleå innan 1 december iallafall.
2 år sedan så körde jag premiären den 4 december på 2 dm snö som kom under dagen.

Dalabjerven

Välkänd medlem
22 aug 2013
126
0
16
Borlänge
Nja inte riktigt wettrob det blir varmare och därmed ökar avdunstningen från vattenytan (hav) som genererar nederbörd så är det bara minusgrader så blir det mer snö.
Rutskrap i borlänge i morse.

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Usch, där blev man påmind om rutskrapandet. Finns det nåt värre när man är nyvaken och stressad till jobbet än att komma ut med bara fingrar och börja skrapa tills fingrarna darrar och är blå.