Montering Non-slip Rush 10, hjälp med placering?

l0nnman

Välkänd medlem
28 nov 2010
274
0
16
Hudiksvall, Sweden
Hejsan, har börjat med min förlängning av skotern nu har monterat av originaldrivhjulen och monterat non-slip.
Jag har kollat och jämfört och som jag "räknat" så skall inre delen av nonslip hjulet där metallringen sitter, vara inåt och sitta på samma placering som originalhjulet satt?
Är ju jobbigt om man sätter det fel för det märks väl inte färens man har monterad upp allt igen..

Väldigt tacksam om någon vet exakta mått eller om jag har gjort rätt, jag bifogar en länk med en bild hur det ser ut nu!
Tack på förhand :)

http://www.ladda-upp.se/bilder/xtqisityybyfgw/

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Själv så märkte jag ut mitten på axeln då dom gamla hjulen satt där. Sen räknade jag bara på mattan hur långt ut mitten på nonsliphjulen skulle sitta från mitten av axeln.
Men iofs på en RR men tankesättet är ju den samma.
Vad är det för drivhjul du köpt? Och vars?

l0nnman

Välkänd medlem
28 nov 2010
274
0
16
Hudiksvall, Sweden
Själv så märkte jag ut mitten på axeln då dom gamla hjulen satt där. Sen räknade jag bara på mattan hur långt ut mitten på nonsliphjulen skulle sitta från mitten av axeln.
Men iofs på en RR men tankesättet är ju den samma.
Vad är det för drivhjul du köpt? Och vars?

jag lade in drivaxeln i mattan ikväll och hjulen sitter typ
2mm på varje sida för långt ut så får flytta dom lite imorn, sen så kan man ju sätta dit axeln i skotern och se hur hjulen sitter i mattan på plats,kanske skulle mätt lite bättre men blir bog bra ändå :)
det är 8kuggs hjul som jag köpte på någon firma genom blocket före sommarn men det är de som de flesta säljer för 12-1300:- st antar ja.

l0nnman

Välkänd medlem
28 nov 2010
274
0
16
Hudiksvall, Sweden
Sådärja nu är skotern ihopmonterad igen, jävligt tajjt mellan drivhjulet och infästningen till boggien, sen nån annan som har 8kuggs non-slip, måste skenorna kapas i framkant eller går det ändå när det fjädrar?

Även stänkläppen måste byggas om lite då jag enbart köpte skenorna och inte tunnelfärlängningen för den är inte riktigt värd 3000:- tycker ja., blir kul att se hur den blir i vinter nu :)

Lägger även upp länk med bild!
http://www.ladda-upp.se/bilder/aidtkcvcqbhtal/