Leveransdatum SR Viper

UmeRogga

Välkänd medlem
28 mar 2008
260
0
16
Umeå/Boliden
Ja jag har också läst det, men oftast är det vid kyla som strömmen inte räckt till i bateriet!
Bultarna som var för korta är i boggien för glidklacken till fjädern..
Dock inget som finns på xtx!

I princip allt som klagats på var sådant som kollades av handlaren innan jag hämtade ut den, dom hade fått en lång lista från Yamaha på sådant som skulle kollas innan leverans!

Ja Arctics kvalite är bättre i år, inte på topp dock.. Sen ska man inte påstå att Yamahas kvalite varit så bra heller, finns många exempel på det! :)

Tobbe_Nytro

Välkänd medlem
6 jan 2011
108
0
6
Luleå
Har nu monterat Arctic Cats original isrivare, sägs ska fungera riktigt bra. Finns liknande billigare varianter men dom är visst kortare och fungerar inte så bra. Man måste dock vika upp dom när man backar.

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Dåligt byte vill jag påstå. Styr ingenting, tvärt imot egenskaperna hos SLP pp.
Fast olika förare har olika körstilar och söker egenskaper som passar just dom hos en skida, omöjligt att säga vilken skida som passar honom då du inte har någon aning om vad han är ute efter för egenskaper.

Testa helt enkelt om du vill veta!

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
47
Ludvika
Precis därför jag skrev att den var tvärt om mot pp. Kanske funkar bättre på Vipern, men jag tyckte den var oduglig på Nytro.

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Har Vipern extra kylaren i tunneln på alla modeller? Hoppas dom inte gör misstaget som på nytro att plocka bort den på xtx osv...

Tobbe_Nytro

Välkänd medlem
6 jan 2011
108
0
6
Luleå
Har Vipern extra kylaren i tunneln på alla modeller? Hoppas dom inte gör misstaget som på nytro att plocka bort den på xtx osv...
Den har ingen extra kylare i bandtunneln. Däremot större flänsar på kylaren i bandtunneln, större kylare framtill, större elfläkt. Kylsystemet rymmer 4,5 liter jämfört med 3,8 liter på Nytro XTX. Tempmätare med skala. Lampa som blinkar vid hög temp, sen lyser den om motorn blir ännu varmare. Sen stänger den av motorn om den blir för varm förutsatt att man kör saktare än 1,5 km/h.

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Den har ingen extra kylare i bandtunneln. Däremot större flänsar på kylaren i bandtunneln, större kylare framtill, större elfläkt. Kylsystemet rymmer 4,5 liter jämfört med 3,8 liter på Nytro XTX. Tempmätare med skala. Lampa som blinkar vid hög temp, sen lyser den om motorn blir ännu varmare. Sen stänger den av motorn om den blir för varm förutsatt att man kör saktare än 1,5 km/h.
En klar förbättring på den punkten då mao! Nytrons system är ett skämt.. värdelöst att inte ha en tempmätare utan bara en lampa som tänds (då kan det redan vara för sent på en trimmad maskin)

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
De har ju inte ens kollat upp varför de tappat drivningen? Förstår varför du använde det ordet

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
722
82
28
Norderåsen
Även om man inte vet vad som felat än så är det ju nog oroväckande att fyra stycken (som hänger på det forumet) har tappat drivningen.

Crusty077

Välkänd medlem
25 feb 2013
246
4
18
Gävle
Har kört 11 mil i helgen, varav 4 i Messlingen ospårat med blandad tillgång på snö. Satte på C&A mtx och det blir för brett tycker jag, ett rent elände att skråa med den. Funderar på att fixa smalare framvagn och runt 50 mm kammar. Alldeles för tam matta i puder. En till sak som ska göras är att höja styret någon cm.

Jag tror det här blir riktigt bra.