Leveransdatum SR Viper

Rubbes

Välkänd medlem
25 sept 2013
242
7
18
Kollade kedjespänningen idag, inga problem att lossa slutburken.
Men som phazerelit skrivit, var försiktig med packningen mellan slutburken och grenröret, jag använde en fjäderkrok för att få tillbaks fjädern.

Någon som vet om man måste lämna in den på service vid 80 mil för att garantin ska gälla, eller kan man göra det själv?
Är ju inga jätte saker som ska göras..
Var kedjesträckningen ok?

Tror man måste lämna in den för garantin ska gälla, är.så i allafall på Yamaha båtmotorer. Första service 2500 kr sedan 3300 kr

Crusty077

Välkänd medlem
25 feb 2013
246
4
18
Gävle
Om man dokumenterar vad som görs med kvitton etc. så ska garantin gälla, har en kompis som är försäljningschef på en bilfirma som hävdar det. Bör nog kollas upp innan man petar allt för mycket själv.

weldion

Välkänd medlem
19 jan 2011
614
5
16
Tulleråsen
Förhandla in fri förstaservice nästa gång det skall köpas nyskoter. 2500 SEK efter 80 mil känns som mycket pengar, men för firman är det inte mycket.

Rubbes

Välkänd medlem
25 sept 2013
242
7
18
Hur har ni plaserat regskylten?

skickade in en bild på skotern till polisen(har inte klistrat fast den än) och frågade om det var godkänt med skylt på vänstra sidan av sidokopan (enda stället det går att he den på huven) men det var risk för 1500 kr i böter, måste synas från alla håll framifrån , rådet var att flytta den till rutan. Men tycker det inte ser så fint ut, fast man vill ju inte ha böter heller.

Tobbe_Nytro

Välkänd medlem
6 jan 2011
108
0
6
Luleå
Som parentes undrar jag vad det är för ett j-vla nöt som designat ett kedjehus utan tapplugg med magnet i sig. Istället måste man lossa 11 torx-skruvar för att kunna klämma in handen och torka ren magneten som sitter på drivaxeln.
:ciao:[/QUOTE]
Ja det är en mycket konstig lösning, förstår inte varför de gjort på det viset.
Tapplugg med magnet är ju klockrent, fanns ju på skotrar redan för 20 år sedan.

Rubbes

Välkänd medlem
25 sept 2013
242
7
18
Som parentes undrar jag vad det är för ett j-vla nöt som designat ett kedjehus utan tapplugg med magnet i sig. Istället måste man lossa 11 torx-skruvar för att kunna klämma in handen och torka ren magneten som sitter på drivaxeln.
:ciao:
Tapplugg med magnet är ju klockrent, fanns ju på skotrar redan för 20 år sedan.[/QUOTEr.

är det så även på övriga artctic maskiner?

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Tapplugg med magnet är ju klockrent, fanns ju på skotrar redan för 20 år sedan.

den som gjort den lösningen har nog aldrig ägt en skoter. man kan inte tro det är möjligt[/QUOTE]

En solklar tankevurpa-deluxe enligt mig... Men någon stortänkande ingenjör kanske har en annan idé om det hela.

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Jo, det är samma på kissekatterna.
Men ni kan ju tacka Yamaha att det är riktiga gängor och skruvar till locket ist. för självgängande skruv som Arctic använde.

Håller helt med om lösningen känns stenålder.

Phyxius

Välkänd medlem
2 jan 2007
380
1
16
Västerbotten
Är det någon fler än jag som inte riktigt är nöjd med storleken på kläderna man fick med? Om någon är intresserad så byter jag gärna min XL mot en L. Alternativt kan jag sälja det om nån vill ha det?

Rubbes

Välkänd medlem
25 sept 2013
242
7
18
Oljefiltret byts vid första servicen sen typ aldrig mer ( efter 2000 mil) hörs konstigt!

Annars brukar ju filterbyte nästan vara lika viktig som oljebyte

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Scott-kläderna verkar vara lite stora i storleken i år...
Tur att det går åt det hållet iaf :)

kallholmen

Välkänd medlem
14 feb 2013
1.019
6
38
Sthlm
Är det någon fler än jag som inte riktigt är nöjd med storleken på kläderna man fick med? Om någon är intresserad så byter jag gärna min XL mot en L. Alternativt kan jag sälja det om nån vill ha det?

Hur ser de ut och vad vill du ha för dem?
PM:a mig.

Rubbes

Välkänd medlem
25 sept 2013
242
7
18
Hur har ni ställt lufttrycket i dämparna? På min ställde de ned i boggin till 125 psi (145 psi från fabrik) då de sa att den var alldeles för hård i standard. framvagnen lämnades oförandrad på 90 psi.

Typiskt att det året man köper en ny skoter så finns det ingen snö denna årstid, är nog 40 år sedan det hände sist....