är kärlet för litet i förhållande till systemet eller om motorn går för varm trycks vätskan ut , man kan köra motorn utan lock så jag tror inte att det är locket som är feletLocket tätade inte helt så glykolen trycktes ut.
Jasså?är kärlet för litet i förhållande till systemet eller om motorn går för varm trycks vätskan ut , man kan köra motorn utan lock så jag tror inte att det är locket som är felet
ves motorerna har rem till vattenpumpen värt att kolla upp den ..
Som jag skrev tidigare.... Ta lös topparna och kolla hur cylindrarna ser ut.
Kan ju vara bytt kolvar i dåliga cylindrar. Skär den ihop under säsongen kommer du hata dig själv om du är dumlat nu.
Ser ut att vara 2 repor i den vänstra!?Har öppnat nu.
Cylindrarna ser kanonfina ut, även toppen.
Vad har hänt?
Men är ju fortfarande 10.1 i komp?Kan nog se att det är repor i cylindern. Ungefär så där såg min ut. Provade att hona lite å i med nya kolvar. Funkade i ungefär 25 mil sen var kolvarna slut igen.
Varför har förre ägaren bytt kolvar? Och i så fall varför hade den skurit?
Tack för ett bra svar!jag tycker cylindrarna der hur bra som helt ut , känns alls dom repor som synns ?
att slipa ner eventuella repor som käns med honingsverktyg funkar fint ..
på vilket sätt tar kolvarna slut efter 25 mil om man har en repa i cylindren repeter ?
dom nästan helt rena kolvtopparna säger att motorn gått otroligt fett !! om den gåt 60 mil alltså ...
En bekant till mig, Niclas och hans bror (Skoter tokiga) sa också att det kan ha kommit in snö till föggarna. Så ska ta och fixa luftburken.Håller med odysse, har sett cylindrar i bra mycket sämre skick som gått utan större problem.
Enda jag inte håller med om är att slipa bort repor genom honing, då nicasilen bara är en yta känns det som man måste nöta bort alltihopa för att ev få bort ojämnheter/repor.
Sen att kolvarna skulle bli ful av längsgående repor tror jag heller inte riktigt på, inte så att den dragit i sig snörök eller så i den gigantiska glipan du hade mellan förgasare och luftburk ?