Bränsleförbrukning: Obetydligtja, PROn är ju populär har som alltid varit ett fan av lynx, och den kan väl ändå inte göra bort sig totalt i skogen å sluttningarna? med sina 90 cm mellan skidorna måste den ju vara rätt så smidig
hur mycket skiljer det i bränsleförbrukning, försäkring, allmänt att äga en 800 mot en 600?
PRO rmk är väl mer gjord för meterdjupt puder och klättra klippiga bergen medans lynxen är mer en skandinavisk lössnö maskin
90% svarar pro rmk. Men du ställer hela tiden motfrågor. Låtersom att du vill ha en BD.. Köp!vad tror ni om boondocker 800 3700 -14 då?
haha är ju precis så, man saknar det där lilla extra iblandGjord å gjord... Den fungerar alldeles ypperligt för våra nordiska förhållanden också.
Vilket märke du än väljer blir du nog nöjd med, så länge du väljer en 800 Kör du 600´ kommer du alltid tänka "om jag ändå hade en 800 här"
inget illa menat, men jag får väl ställa hur mycket motfrågor jag vill i min egen köprådstråd!?90% svarar pro rmk. Men du ställer hela tiden motfrågor. Låtersom att du vill ha en BD.. Köp!
Förresten tycker jag pro rmk funkar riktigt bra på led...om nu det skulle vara intressant?!
är som svårt och provköra nu nä men det är sant, ska försöka vara in till olika handlare och klämma å känna på dom nya modellerna när dom börjar droppa inBåda maskinerna är bra, båda har fördelar och nackdelar. Provkör och bilda dig en egen uppfattning.
Fel där Asker. Boondocker är en lössnömaskin. Speciellt från och med -14. Rmkn är mer anpassad för lössnö men Boondockern är verkligen inte en ledmaskin.Du har ju listat en ledmakin och en lössnö maskin... jag skulle ha valt lössnömaskinen
låter ju nice T.N.T ! hur håller den för dig då? boggin m.m?Själv tycker jag att summit xm 146" -13 är det roligaste jag kört, äger en själv och skulle inte byta till nått annat för en sekund, tycker personligen att just BD är en ganska klumpig å bångstyrig maskin men smaken är som baken, om du nu vill ha lite värre dämpare än vad summit´en har och dessutom 800cc så skulle valet för mig blivit freeride 146" hellre än en BD då jag tycker den går bättre i det lösa och är smidigare.
Hur pro rmk´n är på leden kan jag inte uttala mig om då jag enbart kört en i snön !
Måste ställa mig fundersam till hur du kan uttala dig om att Summiten är så mycket bättre BD -14 när du tycks dra paralleler med BD -13, som i sin tur är en helt annan maskin..Själv tycker jag att summit xm 146" -13 är det roligaste jag kört, äger en själv och skulle inte byta till nått annat för en sekund, tycker personligen att just BD är en ganska klumpig å bångstyrig maskin men smaken är som baken, om du nu vill ha lite värre dämpare än vad summit´en har och dessutom 800cc så skulle valet för mig blivit freeride 146" hellre än en BD då jag tycker den går bättre i det lösa och är smidigare.
Hur pro rmk´n är på leden kan jag inte uttala mig om då jag enbart kört en i snön !