A-C M800 -12 sno pro

henrico

Välkänd medlem
1 jan 2000
926
3
18
Norrland
En handlare kanske kan kolla upp exakt vad som gäller för en maskin baserat på chassienummer?
Er servicebok är ju bara en bok, så att säga...

Last edited:

folke

Välkänd medlem
27 sept 2007
252
0
16
Vindeln
Har för mig att det kostade omkring 2000-2400:- för mig. kan vara olika på olika ställen.

Dom största punkterna var. Tändstiftbyte, fetta in boogie, byte av kedjehusolja, rengöring och justering av apv portar.
Jag fick då en checklista där det står allting dom har gjort, om man inte får det är det bara att fråga efter den. var ganska många punkter på den typ 15-20 st

Har för mig att någon lade upp den checklistan här på forumet.

jonatank93

Aktiv medlem
1 okt 2013
59
0
1
Jag var in till återförsäljaren och dom skulle ha 1800:- för det, han nämde ungefär samma saker som du sa ovan

Mandelmassa

Välkänd medlem
26 mar 2013
201
5
18
I hjärtat av Norrbotten
Ytterligare en fråga, tydligen är motorn utbytt på garanti vid ca 150 mil mot en fabriksmotor, gäller garantin på den till 3dje. Årets utgång eller är den utnyttjad iock- med att den blivit utbytt?

Sent from my LT25i using Tapatalk

folke

Välkänd medlem
27 sept 2007
252
0
16
Vindeln
man kan få ut hur många motorer som helst under garantitiden om det är bevisat fabrikationsfel.

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
Ytterligare en fråga, tydligen är motorn utbytt på garanti vid ca 150 mil mot en fabriksmotor, gäller garantin på den till 3dje. Årets utgång eller är den utnyttjad iock- med att den blivit utbytt?

Och motorgarantin räcker bara till 3:e året ej 3 år efter att den nya motorn blir monterad

Mandelmassa

Välkänd medlem
26 mar 2013
201
5
18
I hjärtat av Norrbotten
Fel,vad menar du?, vad för olja kör ni era maskiner på,artics apv olja eller finns det andra märken man kan använda.
Har långt till närmaste återförsäljare

Mandelmassa

Välkänd medlem
26 mar 2013
201
5
18
I hjärtat av Norrbotten
Är det så dumt gjort att man måste demontera huven och kika ner i påfyllningen för att kolla kylarvätske nivån? ,min har inget expansionskärl -12 800
Jag tycker det hör till daglig inspektion vid körning att kolla det.

K

krickus

Är det så dumt gjort att man måste demontera huven och kika ner i påfyllningen för att kolla kylarvätske nivån? ,min har inget expansionskärl -12 800
Jag tycker det hör till daglig inspektion vid körning att kolla det.

Stämmer, rätt värdelöst..

henrico

Välkänd medlem
1 jan 2000
926
3
18
Norrland
Hehe, man tycka vad man vill om avsaknaden av expansionskärl och ett smidigt sätt att inspektera kylvätskenivån men att påstå att nivåkontroll tillhör daglig inspektion kallar jag bullshit. Det beteendet har jag aldrig sett, varken hos skoteråkare eller förare av vilket annat fordon som helst.

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Hur är det med voltregulatorn på 12orna? Har bränt flera lampor på 200mil. Flera bekanta som också bränt lampor och handtagsvärmarna. Har för mig mån sa att de ska vara en åtgärd men är inte säker.

Mandelmassa

Välkänd medlem
26 mar 2013
201
5
18
I hjärtat av Norrbotten
Spinner vidare, har försökt få klockan att visa sig i panelen.
Har haft höjdmätaren framme och använt väljarknappen för att växla till klocka, men jag får den bara att visa aktuell höjd/max höjd.
Kanske inte den har den funktionen även om instr. Boken visar det?.