Fördelar och nackdelar på rx 1?

J

Jona$

Sen så finns det ingen Rx1 oavsett vad folk säger i Gen chassiet, delivs med monoboggin, Den heter Apex och står reggad som så, I övrigt så vad lurar du på Twister, såg även du funderade på mesh och en del annat, fått jobb?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Sen så finns det ingen Rx1 oavsett vad folk säger i Gen chassiet, delivs med monoboggin, Den heter Apex och står reggad som så, I övrigt så vad lurar du på Twister, såg även du funderade på mesh och en del annat, fått jobb?
Nej inget jobb ännu :( men jag slutar inte vara skoter intresserad för det :)

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
RX'1an fanns -05 med mono shocken...(endast korta maskiner) Dom sålde ett antal i Sverige dock inga mängder. Stora genombrottet kom -06 med Apex. Just den modellen 05 hade en hel del gemenasamt med Apexen. Dock inte framvagnen tyvärr.. Annars är skillnaderna mellan RX1 och Apex chassit betydligt mindre än vad man kan tro...

lill-krille

Aktiv medlem
14 jan 2008
88
0
6
Monoshock vilar ganska mkt på skidorna och det lilla jag studerat den så verkar det inte lika enkelt att bli av med skidtrycket som på övriga yamaha boggies. Apex xtx boggien är väl likadan som på nytro xtx och tyckte den funkade fint på min nytro xtx jag hade iaf.