Ska köpa en skoter inför årets säsong. Vill ha lite tips på vilka modeller som kan passa mig.
Det jag är ute efter:
*Pris, runt 30-40 lakan. Kan ev sträcka mig lite längre.
*Lite längre än 307, men vill nog inte ha någon längre än 365(144).
*Låg vikt.
*Lite nyare chassi, liknande rev. Vill inte ha trail-armar eller en sitta-skoter. Står mest och kör.
Det viktigaste punkten är den om chassit. Resten kan jag kompromissa en del.
Det blir mest ospårat lössnöåkning för mig. Boondocking. Kör ute på orörda myrar och zick zackar upp för backar mellan träden.
Blir också en del ledåkning, men det är bara för att ta sig från A till B. Huvudsyftet med mitt skoteråkande är boondocking.
Så sitter ni på något tips om skoter som skulle passat för ändamålet? Någon typ av cross-over lämpad för lössnö?
Har kollat lite på en Arctic m5 som finns i närheten, men tror inte 80hk kommer att räcka till...
Det jag är ute efter:
*Pris, runt 30-40 lakan. Kan ev sträcka mig lite längre.
*Lite längre än 307, men vill nog inte ha någon längre än 365(144).
*Låg vikt.
*Lite nyare chassi, liknande rev. Vill inte ha trail-armar eller en sitta-skoter. Står mest och kör.
Det viktigaste punkten är den om chassit. Resten kan jag kompromissa en del.
Det blir mest ospårat lössnöåkning för mig. Boondocking. Kör ute på orörda myrar och zick zackar upp för backar mellan träden.
Blir också en del ledåkning, men det är bara för att ta sig från A till B. Huvudsyftet med mitt skoteråkande är boondocking.
Så sitter ni på något tips om skoter som skulle passat för ändamålet? Någon typ av cross-over lämpad för lössnö?
Har kollat lite på en Arctic m5 som finns i närheten, men tror inte 80hk kommer att räcka till...