Det man ser på bilderna är:
Sekundären verkar vara orginalstyckad, d.v.s. original fjäder och helix.
Primären har HC gen2 vikter, då skivan inte behövt moddas, ett fel man genast ser är att den saknar vikt på "shouldern", skruvhålet som man kommer åt utan att ta lös vikten, detta gör dels att ingreppsvarvet blir högre, och att remtrycket vid start blir lägre, med risk för övervarv/remslir som följd.
Det är en HC fjäder, den röda.
Läs mer om vikterna:
http://heelclickerclutching.com/snowmobile/yamaha/heelclicker-primary-kit.php
Och grundsetup:
http://heelclickerclutching.com/tech-info/pdf/HC-Yam.pdf
Då man byter till en högkamsmatta, med samma längd, så brukar det räcka med att dreva ner, ev. lätta vikterna på toppen, eller fjäder med lite hårdare sluttryck.
Kör man mycket i lössnö så är det troligt att remtrycket i sekundären är för litet, så där kan man vara tvungen att sätta en fjäder med hårdare sidotryck, eller en flackare helix.
En skoter med 51mm kammar är ingen högfartsskoter, och uppgiften 120km/h kan vara i djup blötsnö, så det är kanske inte så hög prio till att börja med.