Bikemanperformance? Och styrglapp utan dess like.

SEsnopro

Medlem
12 mar 2012
18
0
1
Tjena, funderar på att beställa hem lite grejjer till min crossfire från bmp och undrar ifall det är nån som har erfarenhet av dem, undrar även hur lång tid det brukar ta att få hem grejjer från usa och hur mycket tullen kan bli på t.ex en slutburk och några småsaker.

Tänkte bland annat beställa en sån här http://bikemanperformance.com/snowmobile/arctic-cat/m-x-fire-1000/black-diamond-anti-slop-steering-post-support.html
eftersom det började bli väldigt mycket styrglapp i vintras, någon som vet om liknande finns att få tag på i sverige? :confused:

lidstrompa

Välkänd medlem
28 aug 2010
146
0
6
norrbotten
för mig har det tagit ca 7 dagar på de paket jag beställt från USA.

Du kan annars beställa anti-slop direkt ifrån bd-xtreme, jag handlade där ifjol och det gick galant.

Momsen blir inte så farligt ändå. jag fick betala 600kr för ett paket med värde 3000kr.

Annars går det be företagen du beställer av att skriva ned värdet på paketet till några hundra kr så slipper du troligtvis momsen men om paketet försvinner under frakten så får du bara ersättning för det nedskrivna värdet.

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Tullen är ca 3,5% av varans värde då det gäller reservdelar/tillbehör. (Högre tull om du beställer kläder, ca 10%).
Dock är det tullfritt om varuvärdet är under 1300 kr.

Moms däremot måste man alltid betala. Den är som vanligt 25% på varuvärdet MEN vid import så betalar man även moms på frakten.

Så räkna så här: Varuvärde i SEK * 1,035= tull + varuvärdet+frakt*1,25. Sedan brukar Posten eller annan svensk speditör ta minst 100 spänn för tullklareringen.

Skickat från min GT-I9305 med Tapatalk

TOMPAN

Välkänd medlem
26 aug 2010
352
0
16
Piteå
www.skoterdelen.com säljer BD-xtreme produkter , kan väl anses som återförsäljare. Men jag tror inte dom sitter hemma på just på ett Anti-slop kit men dom kan säkert ta hem åt dig.

SEsnopro

Medlem
12 mar 2012
18
0
1
Tackar för alla bra svar! Mailade Skoterdelen.com och dom skulle få in Anti Slop kit om ca 4 veckor :D