Arctic Cat F8 -07

NiclasFrank

Aktiv medlem
23 okt 2013
78
0
6
Hudiksvall
Hejsan, är ny på forumet och söker lite hjälp. (Förlåt om jag gör något/några misstag).
Är nämligen sugen på att köpa mig en Arctic Cat F8, har hittat en till bra pris och ja dom verkar ju gå rätt så bra, men mattan va sliten på den. Undrar vart jag kan få tag i en ny matta till den o vad den kostar? Det är ju lixom puderlek som är det jag gör mest, kör led om jag ska nånstans bara så vet knappt vad jag ska ha egentligen.

NiclasFrank

Aktiv medlem
23 okt 2013
78
0
6
Hudiksvall
Då ska du ha en Arctic Cat M7 eller M8, F8:an är ingen pudermaskin. Jag kan rekomendera M-serien, har själv haft en, gå förjävla bra i snön, sämre på led men det gör inte så mycket. :) Vill du ha en led/puder så satsa på en Crossfire 7 el 8. Dom är hybrider, lite av varje kan man säga.

Lycka till i letandet.

Tips: http://www.blocket.se/jamtland/Arctic_cat_M7_153__49048699.htm?ca=2&w=2&last=1
Ah, tack för svaret, man är ju inte så bra på skotrar direkt, bara börja leta M:ar istället för F:ar då :)

Carleen

Välkänd medlem
12 nov 2010
251
0
16
Och blir du snål så finns ju alltid F7orna ända upp till 06, riktigt trevlig skoter som i de flesta fallen går som en 800 och är lite längre än den vanliga "kortamaskinen" 128" ist för 120" för att vara exakt, men går faktiskt rätt bra i snö, har en själv och är faktiskt riktigt nöjd med maskinen, klarade sig bra förra säsongen uppe i Gällivare och här fanns det då rejält med snö!

NiclasFrank

Aktiv medlem
23 okt 2013
78
0
6
Hudiksvall
Och blir du snål så finns ju alltid F7orna ända upp till 06, riktigt trevlig skoter som i de flesta fallen går som en 800 och är lite längre än den vanliga "kortamaskinen" 128" ist för 120" för att vara exakt, men går faktiskt rätt bra i snö, har en själv och är faktiskt riktigt nöjd med maskinen, klarade sig bra förra säsongen uppe i Gällivare och här fanns det då rejält med snö!
Ahokej, tack för svaret! Tycker dom inte dom ser så värst bra ut ;)
Jo bor ju i Hudiksvall, behövs väl inte direkt värstingmaskin för att ta sig fram i snön här tyvärr..

Carleen

Välkänd medlem
12 nov 2010
251
0
16
Okejokej:) Ah alla har inte samma smak! okej, tänkte mest när du skulle kika på m-modellerna också :)