Mjuka dämpare på f800rr -14 why?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
varför leverarar arcticc sina f800rr med för mjuka dämpare orginal å man får lägga närmare 8000:- på ombyggnad innan dom funkar. :mad2:
(detta enligt ,kramforsligan iaf )

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Man måste tydligen byta hela clickersystemet på alla dämpare samt skimsa om dem?
Det sa dem på kramforsligan iaf :(

Detta skulle gå på typ 2000:-/dämpare

Stenmanracing

Välkänd medlem
28 aug 2012
510
0
16
Storuman
Aldrig! Byta klicker funktionen är ju om man vill ha samma som R maSkinen. RR dämparna är fina om man bara får lägga på dom rejält!

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
det ska inte kosta ett öre, är den för mjuk så ska dom fixa den utan kostnad. Du har ju inte fått skotern gratis direkt

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
det ska inte kosta ett öre, är den för mjuk så ska dom fixa den utan kostnad. Du har ju inte fått skotern gratis direkt
Svårt det där...
Går man efter din linje så skulle fabrikanterna få shimsa om de flesta skotrar.
Nästan alla vill ha sina dämpare olika, tillverkarna kan ju då inte ta in varje skoter och justera den efter varje enskild förares önskemål...

Men är shimsningen helt kass borde dom ta sitt ansvar.

Brännare1

Semi PRO sledder
24 jun 2013
23
0
0
gällivare
konstigt att den var mjuk i år igen. Jag pratade med janne flemström om det förra året och enda svaret jag fick var att den ska passa alla men det är ju lite vridet, dom som köper den vill ju kanske ha fjädring som duger till att hoppa med lite grann iaf. Schimsade iaf om mina boggidämpare och jag tror det gick på 1800 typ...

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
Helt klart att köper man rr så ska fjädringen klara hård ledkörning, hopp och lek. Det är ju en sån maskin. Köper man en mountain eller en hybrid så får man ju räkna med att den inte är anpassad till det ändamålet men en rr ska vara det.

Sent from my C5503 using Tapatalk

DARXOL

Aktiv medlem
21 mar 2011
64
0
6
Dark Forests
Mja, jag har iofs en 1100turbo RR-13, det enda som är "mjukt" på den är föraren....HAHA ! :) Däremot upplever vissa att den främre boggidämparen är lite ...."underlig" ; kan bli back-kicks vid vissa gupp!