pris på ett släp?

nisse_no1

Välkänd medlem
14 nov 2006
1.038
1
16
skellefteå
Tjenna,
Hade tängt köpa en släp av firman jag jobbar på.
släpet är en -09 4p inline. Obesiktad, endast sommardäck, elfel samt att wiern man hackar fast på kulan har gått av och hål i ena skärmen. Släpen är i rätt så sliten för attvara en 2009 men gör mig inget.
Frågan är bara vad man kan ge för den??
Vet inte exakta måtten men vill bara ha en fingervisning.
 
K

krickus

Tjenna,
Hade tängt köpa en släp av firman jag jobbar på.
släpet är en -09 4p inline. Obesiktad, endast sommardäck, elfel samt att wiern man hackar fast på kulan har gått av och hål i ena skärmen. Släpen är i rätt så sliten för attvara en 2009 men gör mig inget.
Frågan är bara vad man kan ge för den??
Vet inte exakta måtten men vill bara ha en fingervisning.
Kolla vad det kostar nytt, så har du lite mer att gå på, men spontant, av det du beskriver skulle jag pröjsat ca 5-8000 kr beroende på skick. Du får ju ett nytt stort släp för 2 st maskiner, bromsat för ca 20.000:-.
 

lynxboondocker800

Välkänd medlem
25 jan 2012
212
0
16
Sollefteå
Är de kåpa på släpet? Isf ligger nypriset på kring ca 50tusen, då kåpjävlarna tycks va gjorda i guld eller nå, å begagnat i de skick du beskriver gissar jag på kring 25 nånstans...
 
K

krickus

Jag utgick ifrån att det inte ingår kåpa, det nämns ingen kåpa i trådstarten.

Skulle du köpa det för 10k och sedan lägga ett par tusen på div delar etc, samt räkna med den tid du måste lägga ner så känns det som en rätt dålig affär.
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Kolla Blocket. Sök på 4P på släpvagnar, då lär du väl kunna få fram ett snittpris på jämförbar vagn. Men tänk då på att folk begär lite av önskepriser så prutmån finns. Men du får ju en fingervisning iaf, sedan måste du ju dra av för vad felen kostar att åtgärda på verkstad, oavsett om du lagar själv eller lejer bort.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
 

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
41k för en ny 4P, boggie och just över 4 meter lång och std bredd. Motsvarande Fogelsta S1940 runt 35k. Som jämförelse tänkte jag:)
 

nisse_no1

Välkänd medlem
14 nov 2006
1.038
1
16
skellefteå
Har då löst elfelet iallafall, sen i morron blir det börja kika över bromsarna, påskjutsbromsen tog rent nå ojämnt. Med tanke man kan snurra ena däcket med handkraft å den andra är stum. ;)