PUMPSLANG *Gör tankning till ett nöje

Bucken

Medlem
4 nov 2013
6
0
1
Simonstorp
"En genial uppfinning" är nog den rätta beskrivningen. NÄSTAN VILKEN VÄTSKA KAN FYLLAS OM FRÅN EN BEHÅLLARE TILL EN ANNAN!

Principen är enkel, stoppa in ventilen i en högre stående vätska och utför några snabba rörelser i längsgående riktning så startar flödet och fortsätter av sig själv, tack vare tyngdkraften, till den lägre behållaren. Se filmklipp i annonsen eller på http://www.youtube.com/watch?v=GyTp-X7mcTM

Med slangen kan du enkelt tanka fordon som: ATV, traktor, gräsklippare, snöskoter, bil, båt, grävmaskin, motorcykel, flygplan, med mera. Eller varför inte tömma båten, akvariet eller gräsklipparen inför vintern?

Med hävertpumpen slipper du den illasmakande sugningen med munnen och kånkandet av tunga dunkar! BARA IN MED SLANGEN, SKAKA IGÅNG FLÖDET OCH TA EN KAFFE!

Slangens diameter på 14 mm gör påfyllningen snabb och spillfri med ett flöde på cirka: 10 liter/min vid en konstant fallhöjd på 30 cm. Vid en fallhöjd på 120 cm är flödet t.o.m. 20 liter/min! Vill du ha ett ännu större flöde, kan du tejpa ihop flera slangar till en bunt!

Slangens längd är 185 cm, ska den vara längre kan du enkelt "stoppa in" pumpen/backventilen i en trädgårdsslang.

Pumpslangen är av hög kvalitet, pumphuset är i koppar och ventilkulan av glas. Den är lätt att stuva undan, kräver ingen elanslutning och har hög driftsäkerhet.

Pris 1st. inkl. frakt: 156:-

Pris 2 st. inkl. frakt: 290:-
(ord. 312:)

Pris 3 st inkl. frakt 390:-
(ord. 468:)

Vid köp av fler än 3 slangar kontakta mig för ett bra pris!

Vid intresse maila eller ring gärna. Ange då din adress så kan jag skriva en faktura.

Betalmetoder: Bankgiro överförning, PayPal, faktura, eller kontant.

Normal leveranstid 3-4 vardagar efter mottagen betalning.

Sökord: Pumpslang Hävertpump Bränsleslang Bensinslang Dieselslang Oljeslang Vattenslang Undertryckslang Skakpump Backventilpump Bränslepump Bensinpump Deiselpump Vattenpump

Attachments

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
inte så mycket smyg och texten kopierat rakt från hans annons på en svensk säljsite och hans första inlägg på forumet där han också reggade sig precis :)

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Visst går det! Men det är inte så lätt att balansera en 20 liter jeepdunk på skotern/ATV:n samtidigt som man ska täppa igen hålet och blåsa igång flödet!
Nä. Jag brukar bara lägga dunken på marken.
Med det sagt så är det säkert en bra produkt du säljer!

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
33
köper en direkt om det blir hävert åt andra hållet och den orkar dra hypoidolja 80w90 annars är det ju en dyr lösning på ett problem som inte existerar