Vad är bäst, lite rost i gängan eller en avdragen stång i primären? :blink1:Jo jag grubblade på vattentricket men känns lite skeptisk. Får jag inte loss det med vatten så är ju risken att det rostar och fastnar ihop ännu värre. Fråga om jag inte använde olja istället då, eller kanske glykolvatten.
Den bakre kudden är redan solid som jag visade på bilderna på föregående sida. Dom äldre tror jag inte har solida. så finns inte mycket att limma.Jajja, jag får se hur jag gör. Tanken v ar i alla fall att ta loss bakre vänster motorkudde och kolla läget och fylla den med Silicon. Känns jag sen rik så beställer jag en P85 med Heelclickervikter och pensionerar dubelkoneeländet för gott!
Vattentricket är no. 1 fungerar alltid, har ändå använt det 20 ggr säkert. Tricket är att linda tillräckligt med gängtejp och på rätt sätt. Linda så att tjockleken ökar ju längre in på gängorna du kommer och låt yttersta gängan va utan tejp så du får den på rätt gäng, jag brukar använda själva variatorbulten.Det är rost mellan/på konorna jag är rädd för. Släpper den väl är det ju inga problem för då får man ju bort allt vatten.
Jajja, jag får se hur jag gör. Tanken v ar i alla fall att ta loss bakre vänster motorkudde och kolla läget och fylla den med Silicon. Känns jag sen rik så beställer jag en P85 med Heelclickervikter och pensionerar dubelkoneeländet för gott!
Måste väl vara bättre att fylla bakre då den tar mer kraft i sidled?Nä, fyllde aldrig bakre (rs) kudden, bara främre, men vill man är det bara att limma på, den var ju rätt stum ändå.
Originalen har inte häller gummi brickan under. Och brickan är endast 1.6mm så tror inte den gör någon större skillnad men jag la dit de på främre i alla fall.Båda vänstra Rs separerade, hade inget gummi under. Gissar det var därför, dom kunde röra sig förmycket nedåt, slår igenom i hårda nedslag.