Hur förställer du när kraften du ska kompensera för kommer nästan rakt uppifrån?Roterande massan, sträckning av remmen, palla upp och varva lite, tänk dig sen fullt motstånd när mattan greppar, man förställer ju motorn så den ska "vrida" sig rak under belastning.
Mmm, den kanske är dålig. Hade inte grejer hemma så jag kunde ta lös primären, så jag har inte kollat nå mer... Få se om jag ska ta lös dem senare idag...Men Holm dendär såg slut ut.
Går det en att lossa skruven eller följer gummit med?
Vanligast är att främre går sönder sen följt av den bakre.
Tveksamt man kan bedömma det på ett film klipp. Jag kan bryta minna kuddar så där också och mins skoter är en 2014 med 0 mil på mätaren.Men Holm dendär såg slut ut.
Vars lämnade du variatorn på balansering?? Ska lämna in min direkt jag får hem den. Plus samma yttre skiva som på en rs. + fimpa startkransen.08an hade samma fram som bak, sen till 09 kom det en starkare, till 10....
Skulle nog vilka säga att efter 200mil är bakre slut på en lössnöare, om den ens håller så länge?
På en ny maskin så skulle nog jag sätta bakre fram, rs bak och balansera varran innan jag ens körde med den för att ge motorn bästa förutsättningar till ett långt liv. Iaf om jag skulle ha maskinen flera säsonger.
Kuddarna på variatorsidan sitter i gjutna ALU konsoler så är nog minimal risk det spricker även med stumma fästen.Tror inte mer vibrationer är = sprucket chassi.
Gissar mer på: Mer vibrationer = gnäll från kunder, den stora massan som inte kör hårt.
Precis min åsikt...Kuddarna på variatorsidan sitter i gjutna ALU konsoler så är nog minimal risk det spricker även med stumma fästen.
Är bara en komfort grej. Kör du ofta långturer med litet gaspådrag så är det att föredra mjuka fästen så du slipper vibrationerna i styret. Men ved aktiv körning så är det att föredra att motorn sitter fast.
Finns ingen anledning att kapa upp dom. Man ser konstruktionen bara man tittar på dom.Är det någon som är less på sina originalkuddar och känner för att kapa av dom så man kan se tvärsnittet? En kudde kan vara byggd för att ta upp krafter åt olika håll beroende på hur "inälvorna" ser ut.