Vad tror ni om STR skidan

Erskeperske

Välkänd medlem
9 jan 2012
598
2
18
Färila
Priset på skidan är 3895 ink styrstål å monteringskit, finns att köpa på http://www.glansgarden.se/butik/index.php?cPath=25_78

Har pratat lite med en av tillverkarna å han var mycket stolt över dom. Ev att fler färger kommer tills nästa år, va så dyrt med att ta fram form så de hade bara råd med vita skidor nu.

Jag tänker då helt klart slå till på ett par då de e dags att byta skidor =) ser helt klar prisvärda ut.

Rising

Välkänd medlem
1 dec 2009
316
0
16
Dom ser ju bra ut.. funderade på ett par bx men kanske man ska slå itll på dessa istället..

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Ser riktigt bra ut! Kul med ett alternativ till SLP o C&A och dom andra :)

Stenmanracing

Välkänd medlem
28 aug 2012
510
0
16
Storuman
Har fått hem ett Par STR nu. Och måste säga att jag tror väldigt mycket på dom! Ser riktigt fina ut och bra finish på den! Blir spännane att testa sen! Kan ev hjälpa till att ordna ett litet bättre pris åt medlemmar här på forumet om det finns intresse för det?

folke

Välkänd medlem
27 sept 2007
252
0
16
Vindeln
Nån som har hunnit prova skidan än? är rätt sugen på byta bort mina mtx som jag fick brottas med i helgen...

mr-norberg

Välkänd medlem
29 nov 2011
438
0
16
Hoho någon som testat så man får höra för och nackdelar?
Funderar på att inhandla ett par STR eller ett par Slydog till mitt iqr bygge.

mr-norberg

Välkänd medlem
29 nov 2011
438
0
16
Hoho någon som testat så man får höra för och nackdelar?
Funderar på att inhandla ett par STR eller ett par Slydog till mitt iqr bygge.

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Betydligt lättare att skråköra med än Blade/PP pga sidokölarna helst när pudret blivit lite styvare , växlat mellan STR o Blade beroende på före men nu tror jag STR åker på för resten av säsongen.

Slänger upp en dålig bild :)

Last edited:

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Blade är snällare än PP men jävligt snarlika . Denna är som en Slp slt och en c&a hade gjort barn. Bästa allround jag testat men inte i dålig bemärkelse , utan svinbra o alldeles lagom i alla fören , iaf på 154"

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

ward

Välkänd medlem
20 feb 2012
538
1
18
Piteå
Beställde ett par STR CK skidor i lördags. Fick svar idag... :/

Hej
Tack för din order. Tyvärr har ett fabrikationsfel upptäckts så alla
skidor är tillbakakallade så vi kan inte leverera skidor till dig. När
vi får nya skidor vet vi inte men troligvis först till nästa år.
Mvh

...

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Hörde att nån skida hade gått av så det verkar ha blivit nån produktionsmiss, synd för dom verkar helt klart intressanta.
Dom testas i senaste numret av Snowmobile.

volvokvaloya

Medlem
13 nov 2010
18
0
1
Jeg ska ha nye skidor til min M8`a och har tenkt på STR eller C&A BX...tror jag venter til den nye STR kommer...hur gjor STR det i Snowmobile testen mot C&A?