Vars säljs xps oljan billigast svarta dunkar 3 pack?

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
Vars säljs xps oljan billigast svarta dunkar 3 pack?

Billigaste jag sett i höst är Stenmarks maskin 3 dunkar ca 12 liter för 999 kr.

Vars finns billigare? Inom Norrbotten, Västerbotten & Västernorrland.

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
I Finland köper jag mitt för absolut bästa pris, om man jämför med T.ex Kalix maskin, så får jag en dunk "gratis" om jag köper 4 i Finland, så får jag bara 3 i Sverige.

Men I Sverige tror jag dem flesta har samma pris, men egentligen behöver man inte köra med XPS oljan, dem går ju med vanlig billig Sprint olja från OK, men då gälls inte garantin ,

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
Dumt hälla i nån olja för 5-7 hundra billigare per säsong sen skär maskinen å dom kommer åt en att man kört på annan olja än xps oljan när man har garantin kvar.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Du måste inte köra på ski-doos olja. Du måste köra en olja som har samma specs som ski-doos olja.

lynxrider

Välkänd medlem
20 okt 2010
530
1
16
Nälden
Har inte sett den billigare än hos stenmarks maskin, och så slipper man ju åka dit och hämta, då de skickar:nuts:

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
Du måste inte köra på ski-doos olja. Du måste köra en olja som har samma specs som ski-doos olja.

Hur ska man kunna göra det när skidoo & brp vägrar avslöja vad deras super olja har för specs?

Generalsnus

Välkänd medlem
23 feb 2010
118
2
18
Valbo
Hur ska man kunna göra det när skidoo & brp vägrar avslöja vad deras super olja har för specs?
Jag har hört att det är i stort sett Castrols olja i Skidoo dunkar,
men jag kan inte bevisa det.
Men har hört ifrån en som renoverar stötdämpare.

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Jag har hört att det är i stort sett Castrols olja i Skidoo dunkar,
men jag kan inte bevisa det.
Men har hört ifrån en som renoverar stötdämpare.
Jag har hört från en betydligt säkrare källa att det inte längre är castrol som tillverkar XPS 2-takt.
Det är castrol som tillverkar XPS 4-taktsoljan men den har de inte i sitt sortiment.

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Ski-doo tillverkar givetvis ingen olja utan den tillverkas av en känd tillverkare(för motorolja brukar man säga att det finns 3st), men efter ett framprovat recept som Ski-doo har kontroll över.